Sony niedawno zapowiedziało, że pracuje nad nowym headsetem wirtualnej rzeczywistości dedykowanym PlayStation 5 i japoński gigant postanowił najpierw zaprezentować kontrolery dla tych gogli VR (zresztą podobnie zrobił w przypadku PS5). Ten zdaje się wyglądać podobnie do innych nowoczesnych kontrolerów dla headsetów VR. Producent zdradza, że nowy kontroler będzie opierać się na innowacjach, które wprowadzono już w padzie DualSense. Pierwsze, co rzuca się w oczy, to jednak zupełnie nowy design, który przybiera kształt „kuli”, co pozwalać ma na naturalne trzymanie kontrolera podczas gry, bez ograniczeń co do sposobu poruszania rękami, co ma być kluczowe z punktu widzenia deweloperów. Sprzęt ma być bardzo ergonomiczny, w tym bardzo dobrze wyważony i dobrze leżeć w różnych rozmiarach dłoni.
Japoński gigant postanowił najpierw zaprezentować kontrolery dla swoich nowych gogli VR dla PlayStation 5.
Nowy kontroler VR umożliwiać ma graczom odczuwanie i interakcję z grami w znacznie bardziej intuicyjny sposób. Istnieje kilka funkcji, w tym znanych już z pada DualSense, które zaimplementowano w tym urządzeniu. Jedną z nich są adaptacyjne spusty z wyczuwalnym napięciem po ich naciśnięciu, na przykład podczas naciągania łuku. Osoby, które korzystały z pada PS5, dobrze wiedzą, o czym tu mowa. Haptyczne wibracje to kolejna technologia przeniesiona z DualSense. Dzięki temu każde sprzężenie zwrotne kontrolera będzie bardziej wyraziste, teksturowane i dopracowane. „Kiedy przemierzasz kamienistą pustynię lub wymieniasz ciosy w walce wręcz, poczujesz różnicę” – pisze Sony. Kolejna nowość to wykrywanie dotyku palca. Kontroler może wykrywać palce bez naciskania w miejscach, w których kładziesz kciuk, palec wskazujący lub środkowy. Dzięki temu możemy wykonywać bardziej naturalne gesty rękami podczas rozgrywki.
Nie mogło też zabraknąć śledzenia. Kontroler VR jest śledzony przez nowe gogle VR przez pierścień śledzący na spodzie kontrolera. Do tego dochodzą także przyciski akcji i drążki analogowe. Lewy kontroler zawiera jeden drążek analogowy, przyciski trójkąt i kwadrat, przycisk „grip” (L1), przycisk wyzwalacza (L2) i przycisk Create. Prawy kontroler zawiera jeden analog, przyciski krzyżyka i kółka, przycisk „uchwytu” (R1), przycisk spustu (R2) i przycisk Options. Przyciski „grip” mogą służyć do podnoszenia obiektów w grze. Nie da się ukryć, że w stosunku do różdżek z poprzedniej generacji PSVR, nowe kontrolery to ogromny skok jakości, który powinien przełożyć się na zwiększenie immersji w grach.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS