A A+ A++

Czy Sony pracuje nad nowym, zaawansowanym zestawem VR? Niedawno opublikowany patent sugeruje, że japońska firma może planować kolejną generację headseta wirtualnej rzeczywistości, wyposażonego w innowacyjne funkcje, które zaskoczą nawet najbardziej wymagających graczy. Kluczowym elementem patentu jest system wymiennych soczewek korekcyjnych, co może być przełomem dla osób noszących okulary. Co jeszcze Sony szykuje w dziedzinie VR?

Problematyczny start PlayStation VR2

Zestaw PlayStation VR2 zadebiutował w lutym 2023 roku, obiecując nową jakość w świecie wirtualnej rzeczywistości. Pomimo technologicznego zaawansowania, sprzedaż, po początkowym okresie zainteresowania urządzeniem, szybko spadła. Powodem była nie tylko wysoka cena – aż 549,99 dolarów (ok. 3 000 zł w Polsce) – ale także ograniczona oferta gier, zarówno od Sony, jak i deweloperów zewnętrznych (tzw. third party). W efekcie, jak donosił raport Bloomberga w marcu 2024 roku, Sony zmniejszyło produkcję, a w magazynach zalegały niezliczone ilości niesprzedanych egzemplarzy PSVR2.

Jednak sytuacja nieco się zmieniła w ostatnich miesiącach, kiedy to Sony obniżyło cenę urządzenia i wprowadziło adapter umożliwiający podłączenie PlayStation VR2 do PC. Te działania rzeczywiście przyczyniły się do wzrostu zainteresowania sprzętem, ale nie do tego stopnia, by przestać zadawać pytania o sens dalszego rozwoju technologii VR Sony.

Wymienne soczewki – nowa jakość komfortu

Opublikowany w 2024 roku patent wskazuje na nowe podejście Sony do zestawów VR, które może znacząco poprawić komfort użytkowników noszących okulary. Zgodnie z treścią dokumentacji, firma opracowuje system pozwalający na zamontowanie soczewek korekcyjnych bezpośrednio w goglach VR, eliminując konieczność noszenia tradycyjnych okularów pod zestawem. Dzięki temu zmniejszono by wagę i obciążenie, co z kolei zwiększyłoby wygodę podczas dłuższych sesji w wirtualnych światach.

Co istotne, nowy headset miałby zachować najważniejsze funkcje znane z PlayStation VR2, takie jak śledzenie ruchu gałek ocznych i tzw. foveated rendering, technologię, która skupia moc obliczeniową na tych obszarach ekranu, na które patrzy użytkownik, wyostrzając go.

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPowiat Ostrowski: Brązowy medal dla młodych piłkarek w ogólnopolskim turnieju
Następny artykułFaktopedia – Najszybszy znany pulsar