A A+ A++

Z kolei za koniecznością okazywania certyfikatu szczepień przy wejściu do kina czy teatru opowiada się 46,6 proc. respondentów.

Co czwarty Polak uważa, że paszporty covidowe naruszają jego swobody obywatelskie – wynika z sondażu IBRiS przeprowadzonego na zlecenie “Rzeczpospolitej”. Za koniecznością okazywania certyfikatu szczepień przy wejściu do kina czy teatru opowiada się 46,6 proc. respondentów.

Z sondażu IBRiS przeprowadzonego dla “Rzeczpospolitej” wynika, że 24,8 proc. respondentów uważa, że wprowadzanie przywilejów dla osób zaszczepionych i ograniczeń dla tych, którzy się nie zaszczepili jest naruszeniem swobód obywatelskich.

ZOBACZ: Izrael. Mieszkańcy, którzy nie przyjęli trzeciej dawki szczepionki, utracą paszport covidowy

Z kolei za koniecznością okazywania certyfikatu szczepień przy wejściu do kina czy teatru opowiada się 46,6 proc. respondentów.

“Rz” cytuje prezesa Warszawskich Lekarzy Rodzinnych dr. Michała Sutkowskiego. Jak zaznacza ekspert, o paszportach covidowych mówi się dużo, ale mało gdzie one w Polsce obowiązują, a to nie zachęca do szczepień.

Paszporty w restauracjach?

Zdaniem Sutkowskiego rząd powinien wskazać konkretny poziom zakażeń, po przekroczeniu którego paszporty powinny obowiązywać np. w restauracjach.

ZOBACZ: Francja. Tysiące osób protestuje. Nie chcą paszportów sanitarnych

– Ale do sklepu po zakupy powinien móc wejść każdy – tłumaczy.

“Rz” wskazuje, że sondaż pokazuje także wysoką akceptację dla trzeciej dawki szczepień. – Ponad 37 proc. badanych uważa, że możliwość jej przyjęcia powinien mieć każdy Polak – czytamy.

rsr/PAP

Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDKF Powiększenie w październiku
Następny artykułPozdrowienia z podróży dookoła świata: Urzekająca jesienna kampania polskiej marki obuwniczej