A A+ A++

Madagaskar – egzotyczna wyspa u wybrzeży Afryki. Niespełniony sen Polaków o kolonialnym imperium. Francja była niegdyś gotowa odstąpić Polsce swoją kolonię, pod warunkiem, że Polska wyśle tam wszystkich Żydów z Europy. Oferta na tyle kusząca, że nawet rozpoczęto przygotowania… Jednak był już rok 1936, marzenia o koloniach szybko się rozwiały i – pomimo chwytliwego hasła: „Żydzi na Madagaskar” – plan nigdy nie doszedł do skutku.

26.10.2022, godzina 17.00
Sala im. A. Wajdy, ul. Jana Pawła II 5

Bilety: 30 zł KUP TERAZ >> lub w kasie SOK
Z  Suwalską Kartą Mieszkańca >> zniżki do 50%

Madagaskar to w spektaklu wyimaginowane zaświaty – dla tych, z którymi nie wiemy, co począć. To przestrzeń zsyłki dla dusz o niewiadomym pochodzeniu, zawiłej przeszłości czy podejrzanych rysach. Nie ma dla nich miejsca w piekle, w nicości, w niebie. Zamknięci w tropikalnej poczekalni, zesłani na wyspę, wciąż czekają. Spotkamy tam Stanisława Lema, Helenę Rubinstein, Juliana Tuwima, Helenę Deutsch, Samuela Goldwyna, Ludwika Zamenhofa. I wielu innych… Czuwa nad nimi żydowska pramatka, Ewa z początku, z czasu, gdy jeszcze nie istniała wieża Babel. Nasi rozbitkowie w absurdalny, niekiedy groteskowy sposób walczą o przetrwanie, próbując uciec z wyspy. Ale czy z Madagaskaru można uciec? Czy pozwolisz im uciec? A może to ty ich tam…?

Spektakl MADAGASKAR, Teatr PAPAHEMA & Teatr Żydowski w Warszawie

Horror metafizyczny inspirowany losami wybitnych Polaków żydowskiego pochodzenia.

Dla osób powyżej 16. roku życia.

tekst: Magda Drab

reżyseria: Gosia Dębska

scenografia: L’udmila Bubánová

muzyka: Ignacy Zalewski

ruch sceniczny: Agnieszka Konopka

multimedia: Maria Porzyc i Tomasz Jóźwin

reżyseria światła: Maciej Iwańczyk

obsada: Paulina Moś, Helena Radzikowska, Paweł Rutkowski, Piotr Sierecki, Mateusz Trzmiel, Marek Węglarski, ze specjalnym udziałem Gołdy Tencer i Krystyny Czubówny

Cholera, takie to proste. Błyskotliwie skonstruowane, dopracowane myślowo i formalnie dramaty. Staranna, inteligentna realizacja. Precyzyjne, zharmonizowane aktorstwo. Dlaczego notując te, zdałoby się, banały, czuję się jak – żeby pożyczyć konwencję z Madagaskaru – To, Co Zostało Z recenzenta piszącego o teatrze dawno już odesłanym do którejś z niepowstałych kolonii na oceanie metafizycznym?Jacek Sieradzki, Miesięcznik ODRA
Mądry, przenikliwy spektakl opowiadający o sprawach skomplikowanych w zaskakujący sposób. Majsterska robota. Tomasz Miłkowski, AICT Polska
Debiutująca reżyserka (…) w ciasnej przestrzeni Teatru Żydowskiego przy ulicy Senatorskiej dokonała rzeczy prawie niemożliwej, wręcz ekwilibrystycznej. Na skrawku podłogi stworzyła przedstawienie pełne ruchu, dobrej energii, pulsującej dynamiki. Ze zmiennymi rytmami. Skupione, gdy trzeba było albo roztańczone, gdy wymagała tego inna sytuacja.Andrzej Lis, Komisja Artystyczna 28. OKnWPSW

Spektakl powstał w koprodukcji z Teatrem Żydowskim im. Estery Rachel i Idy Kamińskich w Warszawie.

Produkcję spektaklu dofinansowano ze środków z budżetu Muzeum Historii Polski w ramach Programu Patriotyzm Jutra 2021 oraz ze środków z budżetu Miasta Białegostoku.

Partnerem spektaklu jest Akademia Teatralna im. A. Zelwerowicza w Warszawie, Filia w Białymstoku.


Uczestnictwo w wydarzeniu jest równoznaczne z akceptacją 

Regulaminu imprez i wydarzeń artystycznych organizowanych w Suwalskim Ośrodku Kultury

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułV Tychy Junior Cup
Następny artykułSOK Suwałki: Kaśka Sochacka | koncert