“Potwierdź tożsamość…”
Podobny SMS cyberprzestępcy wysyłali podczas kampanii phishingowej podszywając się m. in. pod Santander lub ING. W wiadomości znajduje się informacja, że Twoje konto zostało tymczasowo ograniczone. Nadawca przekonuje, że wystarczy kliknąć link i potwierdzić tożsamość, żeby przywrócić pełny dostęp. Łącze przenosi na fałszywą stronę, która wyłudza kod dostępu do aplikacji, adres mailowy, numer telefonu, a także zdjęcie użytkownika!
Co mi grozi?
Podanie wymaganych informacji i przesłanie swojego zdjęcia, daje oszustom kompletne dane do włamania się na Twoje konto! Cyberprzestępcy bez problemu mogą się pod Ciebie podszyć i wypłacać dostępne w wirtualnym portfelu środki.
O tym musisz pamiętać!
-
Wpadł do Ciebie taki lub podobny SMS? Nie odpowiadaj na niego i nie klikaj linków!
-
Nie podawaj też żadnych danych na nieznanych stronach!
-
Twoje dane znalazły się na fałszywej stronie? Koniecznie zmień dane logowania do Revolut i zgłoś incydent do serwisu!
Pamiętaj, że oszuści mogą podszyć się pod dowolną firmę lub instytucję. W związku z tym, dokładnie weryfikuj nadawcę wiadomości, sprawdzaj adres witryny, na której się znajdujesz.
Elwira Charmuszko, specjalista ds. cyberbezpieczeństwa CyberRescue
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS