A A+ A++

Fabryka układów hamulcowych Bosch w Mirkowie koło Wrocławia to kolejny przykład, że motoryzacyjni giganci chętnie wybierają aglomerację wrocławską. Istnieje już od 28 lat – dziś pracuje w niej już blisko 1300 specjalistów. W zakładzie (40 000 mkw. powierzchni) codziennie powstają komponenty stosowane w pojazdach znanych koncernów motoryzacyjnych. W galerii zdjęć zobacz, co robi Bosch pod Wrocławiem.

Fabryka układów hamulcowych Bosch w Mirkowie koło Wrocławia. Co tam produkują?

Zakład jest obiektem ważnym strategicznie dla Grupy Bosch – to wiodąca lokalizacja (ang. lead plant) międzynarodowej sieci produkcyjnej układów hamulcowych Bosch złożonej z 9 zakładów na świecie.

W ramach sieci, polski oddział, który w swoim zespole posiada wysoko wykwalifikowanych koordynatorów i ekspertów procesu, odpowiada za standaryzację i unifikację procedur wytwarzanych serwohamulców i pomp hamulcowych we wszystkich zakładach.

  • W podwrocławskim zakładzie Bosch co 3 sekundy powstaje zespół mocy, a co 1,5 sekundy – czujnik prędkości obrotowej koła.

Od lat obserwujemy dynamiczny rozwój lokalizacji Bosch we Wrocławiu, która stała się kompleksowym centrum kompetencji i fabryką opartą na rozwiązaniach Przemysłu 4.0. Cieszy mnie, że możemy dalej wzmacniać produkcję innowacyjnych układów hamulcowych w Polsce i wspólnie brać udział w transformacji branży motoryzacyjnej

Gerta Marliani, prezes Vehicle Motion, Robert Bosch GmbH.

Fabryka Przyszłości Bosch pod Wrocławiem. Przemysł 4.0 i nowoczesna intralogistyka

Bosch wciąż inwestuje w zakład i wprowadza nowoczesne technologie magazynowania. Jak podkreślają przedstawiciele koncernu, to odpowiedź na – dynamicznie rosnące zapotrzebowanie na produkowane komponenty i strategiczna decyzja o dalszym rozwoju w oparciu o koncepcję Fabryki Przyszłości (Factory of the Future) i rozwiązań Przemysłu 4.0.

Zakład Bosch koło Wrocławia. Uruchomiono supernowoczesny magazyn SILO. Co to jest?

W ostatnim czasie w Mirkowie uruchomiony został kolejny element Przemysłu 4.0. – samonośny magazyn SILO, czyli nowa, w pełni zautomatyzowana hala składowania.

  • Pojemność magazynu to ponad 7000 miejsc paletowych, a jego wydajność przeładunkowa wynosi do 400 palet na godzinę.
  • Magazyn obsługiwany jest przez 6 automatycznych dźwigów, które rozkładają towar na regałach o wysokości nawet 17 metrów.

Przedstawiciele koncernu podkreślają, że zastosowana technologia istotnie wpływa na poprawę bezpieczeństwa w fabryce dzięki pełnej automatyzacji obsługi strefy wysokiego składowania. Pełna integracja magazynu z systemem oprogramowania S/4HANA pozwala na planowanie poprzez wykorzystanie danych w chmurze w czasie rzeczywistym.

Te nowoczesne rozwiązania stosuje tylko podwrocławska fabryka Bosch

Podwrocławska fabryka Bosch to pierwszy zakład produkcyjny Grupy Bosch, który wdrożył powyższe rozwiązanie. Zapewnia także wyższą zgodność danych w systemie poprzez minimalizowanie ryzyka błędów ludzkich, dodatkowo optymalizując pracę zakładu i skracając czas dostępu do składowanych materiałów. Szacuje się, że do 2030 r. w 120 lokalizacjach Bosch z oprogramowania korzystać będzie aż 140 000 użytkowników.

Fabryka układów hamulcowych Bosch ma roboty AMR i coboty

Do realizacji operacji logistycznych zakład stosuje także autonomiczne mobilne roboty AMR (AGV), które codziennie dostarczają komponenty na linie produkcyjne. Tylko przez ostatnich sześć miesięcy trzy mobilne roboty uruchomione w zakładzie wykonały 10 344 transportów i przejechały 3074 km.

Z powodzeniem stosujemy w codziennej pracy roboty współpracujące – coboty, które w sposób inteligentny i elastyczny automatyzują procesy. To rewolucja w zakresie zwiększenia wydajności oraz bezpieczeństwa. Już dziś w naszym zakładzie pracują 3 takie urządzenia, a w roku 2024 planujemy 8 kolejnych

Piotr Pyzio, członek zarządu Robert Bosch sp. z o.o. i dyrektor fabryki układów hamulcowych Bosch w Polsce.


Zobacz również

Centrum Badawczo-Rozwojowe Bosch koło Wrocławia

Przy zakładzie w Mirkowie od 2012 r. działa Centrum Badawczo-Rozwojowe (B&R), które zatrudnia dziś ponad 90 inżynierów, wysoko wykwalifikowanych koordynatorów i ekspertów procesu.

Zespół rozwija produkty z portfolio motoryzacyjnego Grupy, szczególnie w zakresie kolejnych generacji układów hamulcowych (np. Zintegrowanego Zespołu Mocy (eng. Integrated Power Brake), a także odpowiada za standaryzację i unifikację procedur wytwarzanych serwohamulców i pomp hamulcowych we wszystkich 8 zakładach Bosch.

  • Wrocławski ośrodek jest również centrum kompetencji w zakresie prac nad zbiornikiem wyrównawczym płynu hamulcowego – podstawowym komponentem zespołów mocy każdej generacji.
  • Eksperci z Mirkowa są też odpowiedzialni za konstrukcję pierwszej generacji iBoostera i mechaniczne komponenty iBoostera 2.

W ramach Centrum B&R prowadzone są też badania wykorzystujące zaawansowane symulacje numeryczne oraz sztuczną inteligencję rozwijają także nowoczesne trendy elektryfikacji i dalszą automatyzację jazdy.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułII Ogólnopolskie Forum Bractw i Konfraterni
Następny artykułAle maraton! Aż 125 osób będzie czytać, od rana do nocy, książkę „Chłopki” Joanny Kuciel-Frydryszak