A A+ A++

I Prywatne Liceum Ogólnokształcące w Słupsku uruchamia w tym roku klasę vlogerską. Jednocześnie deklaruje, że nie będzie już naboru do klasy dziennikarskiej. O sprawie poinformował portal Wirtualnemedia.pl.

CZYTAJ RÓWNIEŻ:

-Prof. Legutko zaskoczony nowym pomysłem KE: Oni nie chcą tylko nadawać kształt budynkom, ale też umysłom. Jest to groźne

-Niepokojąca tendencja – gwałtownie spada liczba młodych ludzi, którzy praktykują. Prof. Grabowska przyznaje: „Jest źle”

Dyrekcja I PLO wyjaśnia, że absolwenci klasy vlogerskiej będą mogli zostać zarówno youtuberami, influencerami jak i marketingowcami czy członkami ekip filmowych.

Udoskonalona wersja klasy dziennikarskiej

Szkoła odpowiedziała na trendy dominujące ostatnio wśród nastolatek, dla których kariera youtuberki czy influencerki jawi się jako wymarzona.

Klasa vlogerska ma być udoskonaloną wersją klasy dziennikarskiej

Uważamy też, że szkoła powinna wspierać w realizacji marzeń i pasji, a kariera w mediach jest niewątpliwie marzeniem wielu nastolatek, chcielibyśmy jednak by nie była to droga na skróty, a starannie przygotowany i świadomy proces

— zaznacza w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Łukasz Jankowski, dyrektor kreatywny I Prywatnego Liceum Ogólnokształcącego w Słupsku.

Starałem się by profile pokrywały się z realnym zapotrzebowaniem na rynku pracy

— mówi Jankowski. Przyznaje po pojawieniu się informacji na temat nowego kierunku szybko zainteresowały się nim media, ale „wylewa się też sporo hejtu, że jest to zupełnie niepotrzebne i głupie”.

Chcesz założyć własną markę lub kanał w mediach społecznościowych? A może wiążesz swoją przyszłość z szeroko pojętym marketingiem? Klasa Vlogerska jest dla Ciebie! Podczas 4-letniej edukacji pomożemy Ci stworzyć markę / wizerunek, zbudować własną identyfikację wizualną, pozyskać wartościowych fanów oraz nauczymy jak radzić sobie z hejtem i sukcesem!

— czytamy na stronach internetowych słupskiego 1 PLO.

Czego nauczy się młodzież?

Uczniowie tego profilu będą posiadali umiejętności graficzne, nauczą się nagrywać i montować materiał wideo, pisać scenariusze/artykuły, zbierać cenny content, dbać o wizerunek marki w mediach, wezmą też udział w szkoleniach z wystąpień publicznych. Nauczą się dzielenia swoją pasją z internautami i zarabiania na tym

— przekonuje dyrektor Jankowski.

Każde ze zdobytych kompetencji opiszemy stosownym certyfikatem z suplementem opisującym wykonane przez ucznia zadania. Nie chodzi tu absolutnie o sławę dla sławy, a rozsądne budowanie kariery. Wśród przedmiotów znajdą się na pewno fotografia i multimedia, marketing, edukacja dziennikarska – nie jesteśmy jednak zwolennikami zamykania tej wiedzy w przedmiotach, chcielibyśmy by miało to formę warsztatów bez sztywnych ram, pozwalających na rozwój na wielu płaszczyznach. Zajęcia ogólnokształcące odbywać się będą do południa, po południu warsztaty związane z profilem, tak by mogli w nich brać udział uczniowie wszystkich profili

— podkreśla.

aw/Wirtualnemedia.pl

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułEpidemia koronawirusa. Raport Ministerstwa Zdrowia z 20 marca
Następny artykuł26 405 nowych zakażeń koronawirusem w Polsce, w tym 1419 w Łódzkiem [RAPORT]