Wyniki badania Radio Track, przeprowadzonego między listopadem ub.r. a styczniem tego roku, opublikował m.in. portal Wirtualne Media. Dowiadujemy się z niego, że Trójka to stacja, która zanotowała największy spadek ze wszystkich stacji w podanym okresie czasu – jej udział w rynku słuchalności spadł z 5,9 proc. (taki wynik zanotowała w 2019 roku) do 2,1 proc., czyli aż o 64,8 proc. To kolejny fatalny udział rozgłośni – w czwartym kwartale miała 2,4 proc., od sierpnia do października – 2,9 proc., a od maja do lipca – 4,1 proc.
Trójka straciła najlepszych dziennikarzy. Afera okazała się gwoździem do trumny
Oczywiście to wszystko spowodowane jest tym, co działo się w ubiegłym roku. W marcu z Trójki odszedł Wojciech Mann. Już w lipcu Mann wraz zaczął nadawać audycje w nowopowstałym Radio Nowy Świat. Za jego przykładem poszedł także m.in. Marek Niedźwiecki. W sierpniu zwolniono Kubę Strzyczkowskiego, który założył Radio 357. Rozgłośnia wystartowała w sieci 5 stycznia.
Taki odpływ znanych “trójkowiczów” i zmieniona ramówka z nowymi osobami zrobiła swoje i dziś Program Trzeci Polskiego Radia ma gorszy udział od np. Antyradia (2,7 proc.), Radia Tok FM (2,6 proc.), a nawet Radia Plus (2,2 proc.). Jak tak dalej pójdzie, to Trójka dobije do wyniku Radia Maryja (1,8 proc.). Liderem od listopada do stycznia było RMF FM (28,9 proc.).
Przypomnijmy, że ogromny spadek słuchalności Trójki przekłada się także na wyniki ich akcji. Pod koniec grudnia miała miejsca charytatywna licytacja na antenie “Trójka pomaga”. Jak podał portal Wirtualne media, w trakcie sześciu godzin specjalnej audycji prowadzonej przez Witolda Lazara i Piotra Łodeja na antenę dodzwoniło się… dwóch słuchaczy. Suma, jaką zebrano to 46 tys. zł. W 2019 roku w trakcie jednej tylko licytacji zebrano 326 392 tys. zł. W ramach trzech – aż 1,1 mln zł.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS