Firma Salesforce poszła na zakupy – Slack zmienia właściciela i jest gotowy, by kontynuować walkę z Microsoft Teams. W ruch poszły naprawdę duże pieniądze.
Slack w rękach Salesforce. Gigant wydał ponad 27 miliardów dolarów
Firma Salesforce kupi Slacka. Na popularną platformę do kontroli i optymalizacji pracy grupowej gigant z sektora CRM (a więc oprogramowania związanego z zarządzaniem relacjami z klientami) wyda 27,7 miliarda dolarów. Informacja o planowanej transakcji została oficjalnie ujawniona, kończąc tym samym serię plotek na ten temat. Finalizacji spodziewamy się w najbliższych miesiącach – najpóźniej latem przyszłego roku.
We’re thrilled to be acquiring Slack!
Combining @SlackHQ with #Customer360 will be transformative, creating the operating system for the new way to work. Together, we’ll enable companies to succeed in the all-digital, work-from-anywhere world.Important: https://t.co/bRXZ1Iu1fj pic.twitter.com/xcPH5hRb6J
— Salesforce (@salesforce) December 1, 2020
To nie najdroższy zakup w historii branży technologicznej, ale miejsce w rankingu TOP 10 zdecydowanie mu się należy. Kwota 27,7 miliarda dolarów to chociażby więcej niż Facebook zapłacił za WhatsAppa i nawet nieco więcej niż Microsoft dał za LinkedIn. Warto przy okazji wspomnieć, że to nie pierwszy tak duży zakup tej firmy. Zaledwie rok temu Salesforce przejęło (specjalizujące się w analizie danych) Tableau za 15,7 miliarda dolarów. Wróćmy jednak do tematu.
Po co firmie Salesforce Slack? Już tłumaczymy…
Kupując Slacka firma Salesforce najwyraźniej chce wejść trochę głębiej w korporacyjną społeczność. – „Razem ukształtujemy przyszłość oprogramowania dla firm i zmienimy sposób, w jaki pracuje się w całkowicie cyfrowym świecie, niezależnie od lokalizacji” – zapowiedział Marc Benioff, współzałożyciel i aktualny dyrektor generalny firmy Salesforce.
„Oprogramowanie odgrywa coraz ważniejszą rolę w funkcjonowaniu przedsiębiorstw, dlatego podzielamy wizję zmniejszonej złożoności oraz zwiększonej mocy i elastyczności” – to z kolei komentarz Stewarta Butterfielda, dyrektora generalnego Slacka (a wcześniej między innymi współzałożyciela Flickr). Program może usprawnić współpracę wewnątrz firm, ale przede wszystkim (a przynajmniej z perspektywy Salesforce – przede wszystkim) ułatwić także komunikację zewnętrzną, z klientami i partnerami.
Slack to coś więcej niż komunikator. Pozwala on na wygodną pracę w zespołach i gromadzenie wszystkich informacji związanych z danym projektem w jednym miejscu. Nie da się ukryć, że przejmując go, Salesforce chce stanąć do walki z Microsoftem, z którym czasem współpracuje, a innym razem konkuruje. Teams stało się jedną z najpopularniejszych aplikacji na rynku, a wyrósł jako bezpośredni rywal Slacka. Czy wykorzystując swój wspólny potencjał duet będzie w stanie zagrozić pozycji oprogramowania giganta z Redmond? Cóż, czas pokaże.
Źródło: Saleforce, Slack, TechCrunch, CNN, ArsTechnica, ZDNet, informacja własna
Czytaj dalej o oprogramowaniu biznesowym:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS