A A+ A++

Model produkowany jest w Turynie we Włoszech. Przestój zaplanowany póki co do 11 października spowodowany jest bardzo słabym popytem na modele elektryczne na europejskim rynku. Fiat ma na ten model zbyt małą liczbę zamówień. Cały europejski przemysł samochodowy stoi w obliczu gwałtownego spadku popytu na auta elektryczne przez co, jak podaje Bloomberg, Stellantis rozważa redukcję zatrudnienia we Włoszech. Problemy ma również konkurencja. Volkswagen po raz pierwszy w swojej historii rozważa zamknięcia fabryk w Niemczech, Renault ostrzegł, że może popaść w finansowe problemy po ukaraniu grzywnami, jeśli nie spełni ambitnych celów klimatycznych Unii Europejskiej.

Fiat 500e

mat. prasowe

Czytaj więcej

prezes Grupy Volkswagena, Oliver Blume zapowiedział drastyczne posunięcia i m.in. zamykanie fabryk

Włoscy politycy, powołując się na trudne warunki rynkowe, wezwali do przeglądu planu Unii Europejskiej, która zobowiązała marki motoryzacyjne do zakazu sprzedaży nowych samochodów z silnikami spalinowymi od 2035 r. Na rynku pojawia się coraz więcej głosów o wdrożonych zbyt szybko i radykalnie przepisach UE. Jak widać do takiej zmiany nie są gotowi ani klienci ani też rządy, które wstrzymały subwencje na kupno samochodów elektrycznych. Koncerny motoryzacyjne, które wpakowały dziesiątki miliardów euro na rozwój elektryków i fabryk, zostają obecnie z nadprodukcją nie wiedząc, co z nią zrobić.

Fiat 500 otrzyma wersję z silnikiem spalinowym

Utworzony w 2011 roku Stellantis w wyniku fuzji Fiat Chrysler Automobiles i … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł“Знімати обмеження – значить знімати обмеження”: Зеленський висловився про далекобійні атаки
Następny artykułPierwszy komercyjny spacer kosmiczny