Wyścig na torze Circuit of the Americas od czasu inauguracji w 2012 roku cieszył się ogromnym zainteresowaniem kibiców i zawsze notował bardzo dobrą frekwencję.
Dzieje się tak mimo stałej ekspansji sportu w Stanach Zjednoczonych i dodaniu kolejnych dwóch rund w Miami i Las Vegas, które dołączyły do kalendarza odpowiednio w 2022 i 2023 roku.
Dominacja Maksa Verstappena z zeszłego roku i świetne rozpoczęcie mistrzostw w jego wykonaniu w tym sezonie, sprawiło jednak, że amerykański tor notował wyniki sprzedaży biletów poniżej oczekiwań i pojawiło się widmo nie rekordowo wysokiej, a rekordowo niskiej frekwencji kibiców.
Jak zdradził promotor wyścigu, Bobby Epstein, wszystko uległo zmianie, gdy Max Verstappen przestał wygrywać. Sprzedaż biletów miała wtedy wzrosnąć aż dziesięciokrotnie.
“Myślę, że to byłby nasz najsłabszy rok od czterech lat, od początku pandemii” mówił Epstein w wywiadzie dla serwisu Autosport.
“Nasza sprzedaż biletów naprawdę wzrosła, kiedy Max przestał wygrywać, a rywalizacja stała się bardziej wyrównana.”
“Dlatego duże uznanie należy się naszej bazie fanów i publiczności, która uważnie śledzi wydarzenia, a myślę, że to ekscytujące widzieć, jak sezon się rozwija.”
“Spodziewamy się kolejnego dużego tłumu, prawdopodobnie na poziomie z ostatnich kilku lat.”
“Myślę, że bez względu na to, jaki jest rekord dla sobotniego sprintu, powinniśmy go pobić, ponieważ Eminem sprzedał więcej biletów niż Taylor Swift [która występowała podczas edycji w 2016 roku], a powiększyliśmy powierzchnię wewnętrznej strefy, aby zmieścić prawie 100 000 osób podczas koncertu. Więc myślę, że na sobotni sprint przyjdzie od 130 000 do 150 000 ludzi.”
Co ciekawe włodarz toru nie widzi najmniejszego problemu dla swojego biznesu w związku z dodawaniem kolejnych wyścigów w Stanach Zjednoczonych. Runda w Miami odbywała się w maju, podczas gdy wyścig w Las Vegas zaplanowany jest ledwie miesiąc po GP USA w Austin.
“Jeśli chodzi o frekwencję, to prawdopodobnie wychodzi na zero” tłumaczył. “Przyciąga to trochę więcej uwagi do sportu, a do pewnego stopnia konkurujemy o sprzedaż biletów, ale nie aż tak bardzo, ponieważ są to zupełnie różne wydarzenia.”
“Lubię to, bo to widowisko, które buduje globalną pozycję sportu. Myślę, że Miami bardziej przyczynia się do zwiększania amerykańskiej publiczności ze względu na porę, kiedy odbywa się wyścig.”
“Ale uwielbiam widowisko, jakie tworzy wyścig w Vegas i mam nadzieję, że więcej osób będzie go oglądać. Nie sądzę, żeby miał on duży wpływ na Austin.”
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS