Krzysztof Łuczak, wiceprezes Grupy Blix (właściciela m.in. aplikacji Qpony) zauważa, że obecnie promocje są zwykle finansowane częściowo przez producentów, a częściowo przez sieci handlowe. Bilans ten zależy od siły przetargowej sprzedawcy sklepowego. Im większa, tym zejście cenowe bardziej dotkliwie czuje dostawca. Z drugiej strony, niektóre towary są objęte promocjami finansowanymi przez sklepy. Są to, jak podaje Krzysztof Łuczak, w przypadku tzw. produktów nie markowych, m.in. mięso, pieczywo, warzywa i owoce. Z kolei producenci biorą na siebie finansowanie np. nowości.
– Promocje sklepów handlu nowoczesnego są częścią strategii mającej na celu przyciągnięcie klientów, zwiększenie tzw. średniego koszyka, wzrost sprzedaży konkretnych produktów lub wyprzedaże zapasów czy „overstocków” [nadmiernego zatowarowania – przyp. red.] – wyjaśnia Krzysztof Łuczak.
Odmrożenie VAT rozkręci nowe akcje
Eksperci są przekonani, że nie tylko odmrożenie VAT na podstawowe produkty wpłynie na strategie promocyjne sieci handlowych, ale również stanie się kolejnym orężem w walce między sieciami handlowymi. Stąd liczba promocji może dodatkowo wzrosnąć, ponieważ sprzedawcy będą pilnować atrakcyjności cenowej swojej oferty.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS