A A+ A++

Krzysztof Łuczak, wiceprezes Grupy Blix (właściciela m.in. aplikacji Qpony) zauważa, że obecnie promocje są zwykle finansowane częściowo przez producentów, a częściowo przez sieci handlowe. Bilans ten zależy od siły przetargowej sprzedawcy sklepowego. Im większa, tym zejście cenowe bardziej dotkliwie czuje dostawca. Z drugiej strony, niektóre towary są objęte promocjami finansowanymi przez sklepy. Są to, jak podaje Krzysztof Łuczak, w przypadku tzw. produktów nie markowych, m.in. mięso, pieczywo, warzywa i owoce. Z kolei producenci biorą na siebie finansowanie np. nowości.

– Promocje sklepów handlu nowoczesnego są częścią strategii mającej na celu przyciągnięcie klientów, zwiększenie tzw. średniego koszyka, wzrost sprzedaży konkretnych produktów lub wyprzedaże zapasów czy „overstocków” [nadmiernego zatowarowania – przyp. red.] – wyjaśnia Krzysztof Łuczak.

Odmrożenie VAT rozkręci nowe akcje

Eksperci są przekonani, że nie tylko odmrożenie VAT na podstawowe produkty wpłynie na strategie promocyjne sieci handlowych, ale również stanie się kolejnym orężem w walce między sieciami handlowymi. Stąd liczba promocji może dodatkowo wzrosnąć, ponieważ sprzedawcy będą pilnować atrakcyjności cenowej swojej oferty.

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTaneczne show w Starachowicach
Następny artykułZawiadomienie o L sesji Rady Powiatu Wschowskiego