A A+ A++

Czy wiesz, że dobór właściwej metody rekrutacyjnej przekłada się na efektywność procesu pozyskiwania pracowników? Dlatego tak istotne jest stworzenie strategii rekrutacyjnej dopasowanej do branży, kultury organizacyjnej firmy oraz charakteru stanowiska. Zobacz, jakie metody rekrutacji i selekcji są najbardziej skuteczne.

Przykładowe metody rekrutacji pracowników

Jednym z najpopularniejszych sposobów poszukiwania kandydatów jest ogłoszenie o pracę. Najwięcej ofert pojawia się w Internecie. Ogłoszenia można znaleźć m.in. na forach branżowych czy regionalnych portalach informacyjnych. To podstawowa metoda pozyskiwania pracowników, która w wielu przypadkach wystarcza do tego, aby zrealizować założenia zawarte w strategii rekrutacyjnej.

Coraz więcej firm decyduje się jednak na współpracę z profesjonalnymi agencjami rekrutacyjnymi, które biorą na siebie wszystkie obowiązki związane z rekrutacją i selekcją pracowników. Zewnętrzne firmy rekrutacyjne pozyskują kandydatów na dwa sposoby: korzystając z form tradycyjnych, czyli zamieszczając na swoich stronach ogłoszenia o pracę, oraz z metod bardziej zaawansowanych, do których możemy zaliczyć poszukiwania bezpośrednie, czyli tzw. headhunting. Przykładową firmę znajdziesz tutaj: https://hrk.pl/pl/dla-klienta/rekrutacja

Specjaliści z agencji rekrutacyjnych dobierają metodę pozyskiwania kandydatów do potrzeb danego klienta. Biorą pod uwagę wiele czynników, m.in. rodzaj branży, a także charakter stanowiska. W przypadku rekrutacji na stanowiska kierownicze najczęściej wykorzystuje się metodę Executive Search, która pozwala dotrzeć do osób, które nie szukają aktywnie zatrudnienia (tzw. kandydatów pasywnych).

Agencje rekrutacyjne dysponują własnymi bazami kontaktów. Dzięki temu są w stanie dotrzeć do osób o odpowiednich kwalifikacjach w krótszym czasie. Procesy rekrutacyjne prowadzą specjaliści, którzy dbają o doświadczenie kandydata (ang. candidate experience).

Najczęstsze sposoby selekcji kandydatów

Selekcja pracowników to niezbędny element procesu rekrutacyjnego. Dobrze przeprowadzony proces pozwala wyłonić osoby o pożądanych cechach.

Analiza dokumentów aplikacyjnych to moment pierwszej selekcji kandydatów. Do następnego etapu przechodzą ci, którzy spełniają wszystkie wymagania formalne, np. mają odpowiednie kompetencje twarde, takie jak prawo jazdy kat. B czy certyfikat znajomości języka na wymaganym poziomie.

Kolejnym etapem rekrutacji jest rozmowa kwalifikacyjna. To moment, w którym rekruter może zweryfikować, np. czy kandydat zna branżę klienta i potrafi płynnie porozumiewać się w wybranym języku. Spotkanie może polegać wyłącznie na rozmowie, ale rekruter może też poprosić kandydata o wykonanie zadania.

Istnieją także bardziej zaawansowane metody selekcji kandydatów, które cieszą się największą popularnością w przypadku pozyskiwania pracowników na stanowiska specjalistyczne i kierownicze. Mowa przede wszystkim o Assessment Center. To metoda, która bazuje na testach kompetencyjnych i zadaniach sytuacyjnych, które pozwalają zweryfikować nie tylko umiejętności twarde, ale także miękkie, takie jak asertywność, kreatywność czy odporność na stres. Selekcja za pomocą metody Assessment Center trwa dłużej niż tradycyjna rekrutacja, ale przynosi lepsze efekty.

Rekrutacja pracowników to proces bardziej złożony, niż mogłoby się wydawać. Właściwa strategia ułatwia znalezienie kandydatów o odpowiednich kwalifikacjach, a w dalszej perspektywie pozwala ograniczyć rotację.

Artykuł sponsorowany

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKonkurs Mazowiecka Lady D oraz Gentleman D.
Następny artykułCzy ubieranie się „na cebulkę” ma sens? Doradzamy, jak ubierać się z głową