A A+ A++

2020-09-14 07:24, akt.2020-09-14 07:52

publikacja
2020-09-14 07:24

aktualizacja
2020-09-14 07:52

fot. Casimiro PT / Shutterstock

Skorygowana EBITDA Allegro w pierwszym półroczu 2020 wzrosła o 28 proc., do 808 mln zł z 631 mln zł – podała spółka w komunikacie prasowym. Spółka ogłosiła w poniedziałek zamiar przeprowadzenia oferty publicznej i debiutu na GPW.

Skorygowana EBITDA oznacza zysk na działalności operacyjnej przed spłatą odsetek, opodatkowaniem i amortyzacją, z wyłączeniem kosztów transakcji, kosztów monitorowania, kosztów sporządzenia strategii rynkowej, kosztów restrukturyzacji zatrudnienia, kosztów postępowań regulacyjnych, kosztów restrukturyzacji grupy, dotacji na rzecz różnych organizacji pożytku publicznego, premii dla pracowników i wydatków środków na ochronę sanitarną pracowników i szans inwestycyjnych.

Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy wzrosła w pierwszym półroczu 2020 roku do 16 mld zł z 10,36 mld zł przed rokiem.

Allegro podało, że w 2020 roku notuje duży wzrost przychodów.

“Przyspieszenie to było również widoczne na początku 2020 r., jeszcze przed wybuchem pandemii COVID-19, gdy wartość GMV rosła w tempie wyższym niż w analogicznych okresach 2019 r. zarówno w styczniu, jak i lutym 2020 r. Od marca do maja, gdy sklepy stacjonarne były zamknięte przez wszystkie miesiące tego okresu lub ich część, Grupa odnotowała istotnie wyższy miesięczny wzrost GMV – o 47 proc., 85 proc. i 73 proc. odpowiednio w marcu, kwietniu i maju. W okresie od czerwca do sierpnia, czyli już po ponownym otwarciu sklepów stacjonarnych w Polsce, grupa w dalszym ciągu odnotowywała znacznie wyższe tempo wzrostu wartości GMV niż w okresie bezpośrednio poprzedzającym zamrożenie gospodarki spowodowane epidemią COVID-19, które w czerwcu, lipcu i sierpniu wyniosło odpowiednio 57 proc., 48 proc. i 51 proc.” – napisano.

“Wysoki wzrost GMV w połączeniu z umiarkowanym wzrostem współczynnika prowizji i opłat oraz istotnym zwiększeniem prowadzonej przez grupę działalności reklamowej i działalności w zakresie porównywania cen był czynnikiem dodatkowo napędzającym wzrost przychodów netto w tempie równym lub większym od tempa wzrostu GMV” – dodano.

Wartość przychodów netto w latach zakończonych 31 grudnia 2018 roku i 31 grudnia 2019 roku zwiększyła się odpowiednio o 19,0 i 31,1 proc. W okresie 6 miesięcy zakończonym 30 czerwca 2020 r. przychody netto Grupy wzrosły o 51,8 proc.

W latach 2017-2019 Grupa wypracowywała wyniki mierzone wskaźnikiem skorygowanej EBITDA do przychodów netto na poziomie przekraczającym 50 proc. oraz wskaźnikiem skorygowanej EBITDA do GMV na poziomie ok. 6 proc., przy czym skorygowana EBITDA rosła w tym okresie o 18,5 proc. średnio rocznie (CAGR).

“Kilka kluczowych inicjatyw inwestycyjnych, w szczególności program SMART! uruchomiony w 2018 r., zaczęło z czasem generować malejące marże, w związku z czym wskaźnik skorygowanej EBITDA do przychodów netto osiągnął poziom 45,6 proc., a wskaźnik skorygowanej EBITDA do GMV wyniósł 5,0 proc. w okresie 6 miesięcy zakończonym 30 czerwca 2020 r. Grupa jest zdania, że inwestycje te mają kluczowe znaczenie dla przyspieszenia efektu „koła zamachowego” i będą w dalszym ciągu napędzać ogólny wzrost prowadzonej przez nią działalności” – napisano w komunikacie.

Dźwignia finansowa netto zmniejszyła się z 5,1-krotności wskaźnika zadłużenia netto do skorygowanej EBITDA za okres 12 miesięcy zakończony 30 czerwca 2019 r. do 3,7-krotności tego wskaźnika na dzień 30 czerwca 2020 r.

Allegro ma ponad 2 400 pracowników, w tym ponad 850 inżynierów pracujących w pięciu centrach technologicznych w różnych częściach Polski.

Allegro ogłosiło w poniedziałek zamiar przeprowadzenia oferty publicznej i debiutu na warszawskiej giełdzie. Z nowej emisji spółka chce pozyskać 1 mld zł na spłatę zadłużenia. IPO obejmować będzie także sprzedaż akcji przez dotychczasowych akcjonariuszy.

Platforma Allegro. pl umożliwia sprzedaż nowych produktów przede wszystkim firmom prowadzącym działalność w formule biznes-klient i przyciąga średnio 20 mln internautów miesięcznie, co odpowiada ok. 76 proc. wszystkich użytkowników Internetu w Polsce.

Platforma e-commerce Grupy dysponuje bazą użytkowników obejmującą około 12,3 mln aktywnych kupujących, którzy mają dostęp do oferty około 117 tys. firm, dzięki czemu na platformie Allegro.pl zawierane są średnio 32 mln transakcji miesięcznie (w okresie 12 miesięcy zakończonym 30 czerwca 2020 r.). (PAP Biznes)

epo/ pr/


Źródło:PAP Biznes
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPiąty ligowy wyjazd piłkarzy Warty Gorzów i trzeci komplet punktów
Następny artykułZ przyjaciółką w sądzie. Zaskakujący obrót spraw dla Maryli Rodowicz