A A+ A++

Autor CowKrakowie.pl

Zakończyło się betonowanie trzech sekcji płyt stropowych pod estakadą, bezpośrednio w sąsiedztwie jej fundamentów oraz podpór – informuje wykonawca tramwaju do Mistrzejowic.

reklama

Na południowej części ronda Polsadu, widoczna jest ostateczna geometria podziemnego przystanku. Metoda podstropowa, stosowana w budowie, polega na wydobywaniu urobku spod zabetonowanego stropu po osiągnięciu przez niego odpowiedniej wytrzymałości.

reklama

To kolejne skomplikowane wyzwanie techniczne podczas realizacji linii tramwajowej do Mistrzejowic. Ze względu na ograniczoną przestrzeń dla maszyn budowlanych wykonanie prac wymagało bardzo dużej precyzji. Przez cały okres trwania prac ruch po estakadzie musiał odbywać się bez zakłóceń. Nad bezpieczeństwem obiektu, oprócz inżynierów, czuwał specjalny system monitoringu geodezyjnego. To zestaw kilkudziesięciu urządzeń pomiarowych, który przez 24 godziny, w czasie rzeczywistym, sprawdzał stan obiektu z dokładnością do 0,1 mm. Jednocześnie, z uwagi na letnie upały, większość prac betoniarskich, których czas trwania przekraczał 5 godzin, odbywała się nocą.

Na północ od estakady, trwają prace izolacyjne płyty stropowej, które umożliwią odtworzenie pierwotnego układu jezdni oraz rozpoczęcie głębienia ścian szczelinowych w miejscu tymczasowej jezdni i przejścia dla pieszych. Dzięki temu możliwe będzie połączenie dotychczasowych sekcji tunelu. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTak wygląda ranking UEFA po awansach Legii i Śląska. Dwa tygodnie prawdy
Następny artykułJak zginął w Teheranie szef Hamasu? “NYT” ma nową teorię