A A+ A++

„Prowadzimy edukację finansową dla wszystkich grup wiekowych, również dla seniorów” – powiedział Kazimierz Janiak, prezes Stowarzyszenia Krzewienia Edukacji Finansowej, organizacji założonej przez działaczy SKOK już 23 lata temu. „Wszędzie widzimy zapotrzebowanie na to, żeby z tą wiedzą docierać” – podkreślił i dodał, że ta misja jest realizowania w formie różnorodnych projektów prowadzonych m.in. we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim i Ministerstwem Pracy, Rodziny i Polityki Społecznej.

„Robimy wiele, od wielu lat dlatego, że od początku naszej działalności realizowaliśmy misję patrona naszej kasy dr. Franciszka Stefczyka” – deklarowała Beata Rusiecka-Kozłowska, dyrektor Departamentu Wspomagania Zarządzania w Kasie Stefczyka. Stefczyk był nauczycielem, historykiem, ekonomistą i społecznikiem, jedną z najważniejszych postaci polskiej spółdzielczości finansowej.

Wśród wielu inicjatyw Rusiecka-Kozłowska zwracała uwagę na pomoc tym, którzy jej najbardziej potrzebują, czyli dzieciom. „Przykładem jest choćby nasz fundusz stypendialny, który przeznaczony jest dla dzieci ze szkół podstawowych, szkół średnich i studentów” – poinformowała.

„Liczy się nie tylko nauka, ale zaangażowanie w życie lokalnych społeczności poprzez np. wolontariat” – dodała Beata Rusiecka-Kozłowska. „ Mamy pod opieką 26 domów dziecka w całej Polsce, jest to wieloletnia współpraca i staramy się zrobić wszystko, żeby środki przeznaczone na tę pomoc rzeczywiście do dzieci trafiały w formie np. wsparcia edukacji i wyjazdów wakacyjnych”.

Inne projekty to m.in. wspieranie już 14 rok poznańskich pięcioraczków poprzez książeczki systematycznego oszczędzania do osiągnięcia pełnoletności czy wsparcie dzieci w chorobie onkologicznej w Białymstoku. Te inicjatywy wspomaga akcja „Skarbonka”, czyli zbiórka pieniędzy w blisko 320 oddziałach Kasy.

Małgorzata Gatz, wiceprezes zarządu Kasy Krajowej SKOK przypomniała o udziale Kasy w corocznej akcji wspierania Polaków na Wschodzie, pomocy w zakupie leków dla kombatantów AK na Pomorzu czy wsparciu akcji krwiodawstwa na Lubelszczyźnie. Zapowiedziała też kreowanie nowych usług i produktów SKOK-ów, które będą zapobiegać marginalizacji pewnych grup społecznych.

Paneliści zauważyli, że wszystkie te działania i projekty powinny znaleźć się w orbicie zainteresowań mediów, chociaż, jak mówił ks. Jarosław Grabowski, redaktor naczelny tygodnika katolickiego „Niedziela”, „nie do końca jest tak, że jeżeli nie poinformujemy o jakimś ważnym wydarzeniu, czy jakimś dobru, to to dobro nie istnieje”.

Ksiądz Grabowski wyjaśniał, że „Niedziela” buduje pewną społeczność tych, którzy chcą nieść pomoc. „Tworzymy środowisko, aby te inicjatywy zebrać i ukierunkować tak, by pomoc dotarła bezpośrednio do zainteresowanego człowieka” – podkreślał.

O budowaniu społeczności i stwarzaniu miejsca dla wymiany doświadczeń między bardzo różnymi środowiskami mówił także Andrzej Dubiel, pomysłodawca odnowienia idei Kongresu Kultury Polskiej i cyklicznych jego edycji.

„Musimy mieć świadomość, że to, co robimy, to jest kropla w morzu potrzeb, ale gdyby tej kropli nie było, to morze byłoby uboższe, jak powiedziała kiedyś św. matka Teresa z Kalkuty” – podsumował panel Kazimierz Janiak.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułParyż wygrał bitwę, 22 europejskie metropolie szykują się na małą wojnę. Unia poskromi Airbnb?
Następny artykułMarilyn Manson nagrał teledysk z gwiazdą „The Walking Dead” [WIDEO]