Nowa Skoda Superb oferuje szeroką gamę napędów, które łączą wysoką wydajność z niskim zużyciem paliwa i nowoczesnymi technologiami. Oprócz dwulitrowego silnika TSI o mocy 204 lub 264 KM oraz silniki TDI o mocy 150, lub 193 KM w gamie pojawiła się po raz pierwszy w historii Superba miękka hybryda a hybryda PHEV, czyli ładowania z gniazda doczekała się drugiej generacji.
Czym się one różnią i dla kogo, który napęd będzie najlepszy?
MHEV po raz pierwszy
Technologia miękkiej hybrydy to połączenie czterocylindrowego silnika 1.5 l. TSI o mocy 150 KM z 48-woltowym rozrusznikiem z napędem pasowym i 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym. Takie rozwiązanie umożliwia odzysk energii podczas hamowania. Jest ona magazynowana w akumulatorze a później wykorzystywana do wsparcia silnika spalinowego za pomocą elektrycznego doładowania lub umożliwia „żeglowanie” pojazdu z całkowicie wyłączonym silnikiem i to przy wyższych prędkościach autostradowych.
Miękkie hybrydy nie dają możliwości jazdy w trybie bezemisyjnym. Cały układ elektryczny ma wspierać jedynie silnik w najtrudniejszych momentach, podczas ruszania i przyspieszania poprawiając dynamikę i obniżając zużycie paliwa.
PHEV po raz drugi
Połączeniem teraźniejszości z przyszłością jest napęd PHEV, czyli hybryda plug-in. PHEV drugiej generacji dostępny jest wyłącznie w wersji kombi i jest połączeniem silnika spalinowego 1.5 TSI o mocy 204 KM z silnikiem elektrycznym oraz akumulatorem wysokonapięciowym o zwiększonej pojemności (25,7 kWh). Dzięki temu tylko na prądzie Skoda Superb potrafi przejechać teraz do 130 km.
Napęd PHEV nie tylko oszczędza paliwo i zwiększa dynamikę jazdy. Wprowadza także kierowcę w świat elektrycznej motoryzacji. Z jednej strony oferując napęd bezemisyjny, z drugiej przyzwyczajając go do korzystania z całej infrastruktury przeznaczonej do elektromobilności.
Kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy: tryb elektryczny (EV) – pozwala na jazdę wyłącznie na silniku elektrycznym, tryb hybrydowy – automatycznie przełącza się między silnikiem spalinowym a elektrycznym w zależności od warunków i potrzeb, tryb sportowy – korzysta z pełnej mocy obu jednostek napędowych, oferując dynamiczne osiągi.
Szybkie ładowanie
O ile w zwyczajnych hybrydach akumulatora nie można ładować, tak w hybrydzie plug-in można to zrobić z zewnętrznego źródła zasilania. Jakiego? To zależy od chęci i możliwości. W garażu z domowego gniazdka lub na stacji szybkiego ładowania. Przy maksymalnej szybkości ładowania 11 kW w domowych stacjach ładowania i punktach ładowania AC, akumulator można uzupełnić od 0 do 100% w 2,5 godziny.
Ładowanie w publicznych stacjach szybkiego ładowania DC jest jeszcze szybsze. Dzięki maksymalnej szybkości ładowania wynoszącej 50 kW naładowanie akumulatora od 10% do 80% zajmuje zaledwie 25 minut.
Energia jest również odzyskiwana podczas hamowania. System Infotainment dla Skody Superb Combi jest wyposażony w specjalne funkcje, do precyzyjnego lokalizowania stacji ładowania a w niedalekiej przyszłości auto będzie również obsługiwało funkcję Plug&Charge.
Ukłon w stronę tradycji
Oprócz miękkiej hybrydy 1.5 TSI mHEV oraz hybrydy plug-in 1.5 TSI PHEV Skoda nie zapomniała o tradycyjnych rozwiązaniach. W przypadku silników benzynowych do wyboru jest czterocylindrowe 2.0 TSI o mocy 204 lub … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS