A A+ A++

Skoda Kodiaq drugiej generacji pojawiła się już w konfiguratorze. Uwagę zwraca wysoka cena, ale trzeba tutaj pamiętać o pewnej kwestii.

Nowa Skoda Kodiaq jest większa

Skoda Kodiaq drugiej generacji, zaprezentowana pod koniec zeszłego roku, powoli wchodzi na polski rynek. Przypomnijmy, że nowe wcielenie modelu nieco urosło względem swojego poprzednika. Ma teraz 4,76 m długości (więcej o 6 cm), 1,86 m szerokości i 1,66 m wysokości. Rozstaw osi to niezmiennie 2,79 m. Większe rozmiary przełożyły się na wzrost przestrzeni bagażowej. W odmianie pięciomiejscowej bagażnik oferuje 910 litrów (bez składania tylnych siedzeń), a w wersji siedmiomiejscowej 340 litrów.

Wewnątrz auta uwagę zwraca natomiast dźwignia zmiany biegów, która została przeniesiona na kolumnę kierownicy, oraz fakt, że podobnie jak w pierwszej generacji użytkownicy będą mieli do dyspozycji fizyczne pokrętła do obsługi klimatyzacji. Tak zwane Smart Dials posiadają wyświetlacze o średnicy 32 mm. Dwa zewnętrzne pokrętła służą do sterowania temperaturą wnętrza, ogrzewaniem i wentylacją foteli. Środkowe natomiast mogą być wykorzystane do sterowania maksymalnie czterema z sześciu dostępnych funkcji, wśród których znajdują się m.in. głośność systemu multimediów, tryby jazdy czy kierunek nawiewu.

Jakie silniki w nowej Skodzie Kodiaq?

Skoda Kodiaq drugiej generacji ma być łącznie oferowana w pięciu wersjach napędowych. Póki co jednak w polskim konfiguratorze znalazła się tylko jedna. To dwulitrowy, czterocylindrowy diesel z napędem na cztery koła, który zapewnia 193 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Od 0 do 100 km/h samochód rozpędza się w 7,8 sekundy, a maksymalna prędkość, jaką może osiągnąć to 220 km/h. Jednostka napędowa współpracuje z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną.

Nowa Skoda Kodiaq. Wyposażenie

Wybór nie jest większy, jeśli chodzi wersje wyposażenia. Obecnie konfigurator dopuszcza tylko jedną opcję. W odmianie Selection, bo o niej mowa, klienci mogą liczyć m.in. na:

  • tempomat
  • funkcję wykrywania zmęczenia kierowcy
  • system rozpoznawania znaków drogowych
  • 10,25-calowy zestaw wskaźników przed kierowcą
  • 10-calowy ekran multimediów
  • trójstrefową klimatyzację automatyczną
  • sterowany elektrycznie fotel kierowcy z pamięcią ustawień
  • podgrzewane przednie fotele z funkcją regulacji głębokości siedziska
  • kamerę cofania
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz z asystentem manewrowania
  • indukcyjną ładowarkę
  • elektrycznie sterowaną k … czytaj dalej
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTradycji stało się zadość! Maturzyści z polonezem na żywieckim Rynku | ZDJĘCIA
Następny artykułKonferencja o gotowości służb społecznych na wypadek katastrof humanitarnych