A A+ A++

Skoda Enyaq iV jest pierwszym dziełem inżynierów skonstruowanym na modułowej platformie MEB opracowanej przez Grupę VW dla samochodów elektrycznych (korzysta z niej już Volkswagen ID.3; niebawem także SUV ID.4 i Audi Q4 e-tron). Czego można się po nim spodziewać? Tajniki wnętrza odkrywa Norbert Weber, dyrektor ds. projektowania wnętrz aut Skody.

Skoda ENYAQ iV

Elektryczny Enyaq iV to SUV w formacie modelu Kodiaq. Mogą o tym świadczyć zbliżone wymiary – samochód ma długość 4648 mm, szerokość 1877 mm oraz wysokość 1618 mm. Rozstaw osi wynosi 2765 mm, a pojemność bagażnika to 585 l / Skoda / SKODA AUTO

Zapowiedzią wystroju auta produkcyjnego była kabina prototypu Vision iV pokazanego wiosną 2019 roku. Teraz okazuje się, że styliści nieznacznie zmodyfikowali swoje pomysły. W Skodzie wszystko dzieję się szybko, firma podkreśla, że wraz premierą nowego modelu Enyaq iV rozpoczyna nowy rozdział w historii designu samochodowych wnętrz. Pokład pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a czeskiej marki ma odzwierciedlać styl nowoczesnych przestrzeni mieszkalnych.

– Duży rozstaw osi modelu ENYAQ iV, uzyskany dzięki platformie MEB, sprawia, że wnętrze jest wyjątkowo przestronne. Przyczynia się do tego również płaska podłoga, pozbawiona centralnego tunelu. Wykorzystaliśmy tę koncepcyjną cechę, aby wizualnie uczynić wnętrze bardziej przestronnym. Widać to na przykład na nowej desce rozdzielczej, zaprojektowanej wielopoziomowo – powiedział Norbert Weber ze Skody.

Skoda Enyaq iV

Skoda Enyaq iV

Z pierwszych szkiców widać, że w honorowym miejscu przewidziano duży wyświetlacz z dotykowym suwakiem do obsługi multimediów. Pod ekranem biegnie szeroka kolorowa listwa. Projektanci wnętrza są też dumni z dwuramiennej kierownicy / nieznane

Co ciekawe, Skoda po raz pierwszy wprowadzi rozwiązania wystroju pod nazwą Design Selections.

– Przypominają one nowoczesne przestrzenie mieszkalne, charakteryzując się doskonale dopasowanymi kolorami oraz materiałami. Ponadto proponujemy przejrzyście skonstruowane pakiety opcji zawierające różne motywy stylistyczne, z kilkoma dodatkowymi możliwościami dostępnymi dla każdego modelu – wyjaśnił ekspert.

Na pokładzie Enyaq iV zaoferuje pełną cyfryzację, czyli m.in. 13-calowy ekran centralny z dotykowym suwakiem do obsługi multimediów (audio, nawigacji czy funkcji życiowych auta) oraz nowy wyświetlacz head-up. Zza dwuramiennej wielofunkcyjnej kierownicy wygląda zamknięty pod daszkiem wirtualny kokpit z zegarami.

Skoda Enyaq iV

Skoda Enyaq iV

Skoda Enyaq iV / nieznane

A do urządzenia kabiny producent wykorzysta ekologiczne materiały naturalne i pochodzące z recyklingu. W jednej z opcjonalnych wersji tapicerka foteli, opatrzona jest symbolem Woolmark Company, co oznacza, że wykonane są one w 40 proc. z wełny. Pozostałe 60 proc. ich składu to poliester wytworzony z butelek PET pochodzących z recyklingu

Unikatowa tkanina sprawia, że podróżowanie modelem Enyaq iV staje się jeszcze większą przyjemnością. Innym przykładem jest skóra, wytwarzana zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Do jej garbowania zamiast substancji chemicznych używa się ekstraktu z liści drzewa oliwnego – wyjaśnił Weber.

Skoda Enyaq iV

Skoda Enyaq iV

Skoda Enyaq iV / nieznane

Wiadomo, że Enyaq iV wjedzie na rynek w dwóch odmianach karoserii – jako typowy SUV (foto modelu zamaskowanego i pierwsze foto sylwetki) oraz coupe (prototyp VISION iV). Pierwsza wersja nadwoziowa dzięki tradycyjnemu ukształtowaniu pomieści nawet 7 osób.

Skoda Vision iV

Skoda Vision iV

Skoda Vision iV zapowiadała produkcyjny model Enyaq iV / Skoda / MARTIN SZNAPKA

Enyaq iV dostępny będzie z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Kierowcy będą mogli wybrać także spośród trzech rozmiarów akumulatorów oraz pięciu poziomów mocy.

Model podstawowy to Enyaq iV 50 o pojemności brutto akumulatora litowo-jonowego 55 kWh (netto: 52 kWh). Montowany z tyłu silnik elektryczny ma moc 109 kW (ok. 150 KM) i zasięg do 340 km. Wzrasta on do 390 km w przypadku wersji Enyaq iV 60 o mocy 132 kW (180 KM) z akumulatorem 62 kWh (netto: 58 kWh).

Enyaq iV 80 o mocy 150 kW (ponad 200 KM) z napędem na tylne koła błyszczy największym zasięgiem – producent deklaruje do 500 km (w cyklu WLTP). Zastosowany w tym modelu akumulator o pojemności brutto 82 kWh (netto: 77 kWh) znajdzie się także w dwóch wersjach wyposażonych z przodu w drugi silnik elektryczny, czyli posiadających napęd na cztery koła: 80X oraz usportowionej vRS, o mocy odpowiednio 195 kW (265 KM) i 225 kW (ponad 300 KM).

Skoda ENYAQ iV

Skoda ENYAQ iV

Skoda ENYAQ iV / Skoda / SKODA AUTO

Topowy, przeszło 300-konny Enyaq iV vRS powinien wgniatać w fotel i przyspieszać od 0 do 100 km/h w 6,2 s (prędkość maksymalna – 180 km/h). Zasięg obu wariantów 4×4 wynosi 460 km. Skoda twierdzi, że Enyaq iV o największej mocy to elektryczny siłacz, kt … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNowe miejsca pracy w Łodzi. Amazon zatrudni kilkaset osób
Następny artykułRząd zniósł kolejne ograniczenia związane z COVID-19: więcej osób na trybunach, targach i konferencjach