A A+ A++

Skoda konsekwentnie realizuje swój plan rozszerzenia oferty elektrycznych modeli. Zgodnie z zapowiedziami, już pod koniec roku zadebiutuje na rynku Elroq – pierwszy elektryczny kompaktowy SUV czeskiego producenta. Na kilka miesięcy przed oficjalną premierą mogliśmy odkryć część jego tajemnic.

Skoda Elroq to kompaktowy SUV, którego w dużym skrócie można określić jako elektryczną alternatywę dla Skody Karoq. Czeska nowość plasuje się gdzieś pomiędzy dobrze znanym modelem Enyaq a nadchodzącym w 2025 roku elektrycznym crossoverem Epiq. Jednocześnie jest pierwszym modelem, który wprowadza nowy język projektowania o nazwie Modern Solid. Co to oznacza?

Skoda Elroq to nowy język projektowania. Koniec ze skrzydlatą strzałą

Ano to, że Elroq na dobre zrywa z dotychczasową koncepcją przedniego pasa. Wynikiem tego jest m.in. rezygnacja z charakterystycznego logo skrzydlatej strzały i zastąpienie go klasycznym napisem “Skoda”. Ponadto zmiany uwzględniają nową maskownicę o nazwie Tech Deck Face oraz reflektory LED, które wyróżniają się smukłymi górnymi paskami świetlnymi dla świateł pozycyjnych i kierunkowskazów oraz świateł do jazdy dziennej. Chociaż na ten moment nie możemy wam jeszcze pokazać auta bez kamuflażu, musicie uwierzyć nam na słowo – Skoda Elroq ma spore szanse namieszać w swoim segmencie, a jednocześnie stać się jednym z najładniejszych elektrycznych SUV-ów na rynku.

Wspomniany język projektowania otrzymał swoje odzwierciedlenie także we wnętrzu. Nowość Skody garściami czerpie z minimalistycznych rozwiązań znanych z innych elektrycznych modeli koncernu. W podstawowej wersji wyposażenia dominują ciemnoszare tkaniny i materiały pochodzące z recyklingu. Całość prezentuje się dobrze, a jakość wykonania poszczególnych elementów zasługuje na pochwałę. Chociaż sam kokpit nowej Skody sprawia wrażenie surowego, w rzeczywistości okazuje się szalenie intuicyjny w obsłudze.

Centralny wyświetlacz systemu infotainment ma standardowo przekątną ekranu 13 cali. Tuż pod nim znalazło się miejsce na najważniejsze fizyczne przyciski. Niewielka i dobrze wyprofilowana kierownica została pokryta materiałem przypominającym perforowaną skórę, a sam kierowca może otrzymywać dodatkowe informacje za pośrednictwem opcjonalnego wyświetlacza head-up i funkcji AugmentedReality. Fotele w prezentowanych przedprodukcyjnych wariantach były zaskakująco wygodne i dysponowały elektryczną regulacją oraz funkcją masażu. Konsola środkowa stanowi natomiast kopię rozwiązania znanego z modelu Enyaq. 

Skoda Elroq. Cztery warianty napędowe i zasięg do 560 KM

Nieco mniej zaskoczeń czeka nas w przypadku dostępnych napędów. Skoda Elroq została zbudowana w oparciu o znaną już modułową platformę MEB. Docelowo na rynku będzie dostępna z czterema wariantami układu napędowego – 50, 60, 85 i 85x. Standardowo modele będą się różnić pojemnością akumulatorów i odpowiadającą im mocą wyjściową.

Podstawowy model Elroq 50 posiadać ma napęd na tylne koła z akumulatorem o pojemności 55 kWh brutto i silnikiem elektrycznym na tylnej. Moc układu w tym przypadku wyniesie 170 KM. Elroq 60 zostanie wyposażony akumulator o pojemności 63 kWh i silnik elektryczny o mocy 204 KM. Oba modele osiągać mają prędkość maksymalną 160 km/h.

Warianty Elroq 85 i Elroq 85x zostaną wyposażone w akumulator o pojemności 82 kWh (brutto). Napędzany na tylne koła Elroq 85 będzie dysponował mocą szczytową 285 KM, podczas gdy Elroq 85x wyposażony będzie w dodatkowy silnik elektryczny na przedniej osi, dzięki czemu ma oferować napęd na cztery koła w standardzie i moc szczytową 299 KM. Obie wersje osiągną prędkość maksymalną 180 km/h i zapewniać będą zasięg elektryczny sięgający nawet 560 kilometrów.

Wszystkie warianty Skody Elroq obsłużą szybkie ładowanie DC, chociaż maksymalne szybkości ładowania będą się różnić między sobą. Przykładowo Elroq 85 i Elroq 85x zaoferują ładowanie DC do 175 kW. Tym samym ich akumulatory będzie można naładować od 10 proc. do 80 proc. w mniej niż 28 minut.

Skoda Elroq jest przestronna i dynamiczna. Co nas zaskoczyło?

W trakcie prezentacji udało nam się odbyć krótką podróż za kierownicą zamaskowanego Elroqa. W trakcie niespełna godzinnego przejazdu urokliwymi uliczkami Amsterdamu zapoznaliśmy się z możliwościami wariantu 85 kW z napędem na obie osie. Szerzej o wrażeniach z jazdy rozpiszemy się w momencie, gdy czeska now … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKtóre banki gwarantują najtańsze kredyty gotówkowe?
Następny artykuł70 lat ikony MB Nieustającej Pomocy w Sporyszu