A A+ A++

Jak wyjaśniło „Rzeczpospolitej” Ministerstwo Finansów, projekt osobnej ustawy wprowadzającej CEWA przewiduje, że system zacznie działać 1 lutego 2024 r., jednak przewidziano w nim 18-miesięczny okres przejściowy na stosowanie zarówno papierowej, jak i elektronicznej ewidencji wyrobów akcyzowych. W tym czasie podmioty obowiązane do prowadzenia ewidencji akcyzowych będą samodzielnie podejmować decyzję o stosowaniu CEWA – informuje MF. Jednak projekt tej ustawy jeszcze nie został przyjęty przez rząd.

Jak wskazuje Wojciech Krok, doradca podatkowy w kancelarii Parulski i Wspólnicy, rozłożenie w czasie dwóch dużych przedsięwzięć elektronizacji rozliczeń podatkowych jest rozsądnym rozwiązaniem.

– Z drugiej jednak strony system CEWA może ułatwiać rozliczenia podatnikom, którzy tylko w niewielkim stopniu są obciążeni obowiązkami akcyzowymi, na przykład ewidencjonują zwolnione z akcyzy smary zużywane w przedsiębiorstwie – twierdzi ekspert.

Choć na razie system CEWA nie będzie obowiązkowy, to eksperci zwracają uwagę na pożytki z jego stosowania również dla państwa.

Wojciech Bronicki, doradca podatkowy w kancelarii BBGTAX, przypomina, że będzie to narzędzie zbierania w jednym miejscu ewiden … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKiedy turbina nadaje się do regeneracji?
Następny artykułOstrzeżenia meteorologiczne. Burze.