Przez cały czas mundurowy domagał się wyjawienia, gdzie samochód ma wyłącznik tachografu, „ponieważ na międzynarodowych szkoleniach w Rzeszowie funkcjonariusze Inspekcji Transportu Drogowego przekonywali, że każdy polski samochód ma wyłącznik”.
Przewoźnicy alarmują, że tego typu „kontroli” jest coraz więcej. Problem jest na tyle duży, że dostrzegalny nawet w kancelariach adwokackich.
Nielegalne kary
François Nicolas Wójcikiewicz Quaerens Avocats przyznaje, że sądy pierwszej instancji i Sądy Apelacyjne w dalszy ciąg masowo unieważniają kontrole polskich przewoźników. – Żaden sąd jednak nie ośmielił się napisać, że kontrole są nielegalnie prowadzone. Jeśli chodzi o francuski Sąd Kasacyjny, czyli Sąd Najwyższy, pomimo obowiązku odmówił zadania pytania prejudycjalnego Sadowi TSUE w Luksemburgu. System nielegalności jest szczelnie zaplombowany – ocenia Wójcikiewicz.
Czytaj więcej
Informuje, że z polską firma transportową należącą do jednej z największych grup transportowych w Europie zaskarża Francję do Komisji Europejskiej. – Oczekujemy teraz, aby zostało wszczęte postepowanie stwierdzające uchybienie Francji zobowiązaniom Traktatu Europejskiego. Przykład tej pojedynczej firmy, dla której unieważniłem już 16 procedur pokazuje, że była ofiarą nielegalnych kontroli – wskazuje prawnik z Quaerens Avocats.
Tłumaczy, że służby wykorzystują wyjaśnienia Komisji z 23.12.2022 roku, które im pozwalają prowadzić kontrole post factum pod warunkiem, że kierowca przyzna się do odpowiedzialności karnej. – Problem polega na tym, że metody i formularze wykorzystywane w tych celach podczas kontroli na drodze są nielegalne. Reasumując, służby prowadzą w dalszym ciągu kontrole upokarzające, a polscy przewoźnicy zamykają oczy, dopóki nie dotknie ich firm bezpośrednio. Branża nie zorganizowała się, aby zwalczyć ten system, przewoźnicy nie raczyli grosza zainwestować w obronę sektora we Francji. Wsparcie moralne nie jest wystarczające. Przewoźnicy nie maja więc co płakać i muszą sobie radzić pojedynczo – opisuje sytuację Wójcikiewicz.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS