A A+ A++

​Jak oszczędzać na ogrzewaniu w trudnych czasach? Założyć sweter i przytulić się do psa. Takie rady dała swoim klientom brytyjska firma SSE, należąca do konsorcjum energetycznego OVO Energy. Reakcja opinii publicznej była szybka i jednoznacznie negatywna, a autorom wpisu nie pozostało jedynie przeprosić.

“Obraźliwe” i “nieprzemyślane” – tak określono zestaw porad przygotowanych przez pracowników SSE Energy Services, zakupionej jakiś czas temu przez grupę OVO Energy. Ta ostatnia jest gigantem na brytyjskim rynku energetycznym, dostarczającym prąd i ciepło do wielu gospodarstw na Wyspach.

Kryzys związany z rosnącymi cenami prądu i gazu dotyka nie tylko Polskę. Praktycznie w całej Europie od kilku tygodni ludzie poszukują odpowiedzi na pytanie jak zaoszczędzić na opłatach i jak nie marnować energii, na przykład podczas ogrzewania mieszkania. 

Dlatego też w internecie pojawia się mnóstwo porad na ten temat. Niektóre całkiem przydatne i trafione, inne… co najmniej kontrowersyjne.

Na stronie wspomnianej SSE Energy Services pojawił się wpis, w którym przedstawiono 10 sposób na zminimalizowanie kosztów ogrzewania w zimne dni. Wśród znalazły się takie pozycje jak wykonanie serii pajacyków, zjedzenie ciepłej owsianki, otwieranie piekarnika podczas pieczenia (z adnotacją, aby uważać na zwierzęta i dzieci, które mogą się poparzyć) albo przytulanie się do swoich domowych pupili.

Na reakcję nie trzeba było długo czekać. W mediach społecznościowych natychmiast posypały się gromy ze strony internautów, którzy, mówiąc delikatnie, byli zniesmaczeni tekstem. 

Halima Begum, szef organizacji Runnymede Trust, działającej na rzecz równouprawnienia, określiła porady SSE jako “obraźliwe” i “nieprzemyślane”. Na swoim profilu twitterowym zadała też retoryczne pytanie: “W samej Wielkiej Brytanii żyje siedem milionów ubogich osób z niepełnosprawnością ruchową lub której bliscy są przykuci do wózka. Czy oni także powinni zrobić kilka pajacyków, aby się ogrzać?”.

W takiej sytuacji OVO mogło zrobić tylko jedno: zdjąć wpis ze strony i przeprosić. To drugie uczynili za pośrednictwem swoich kanałów w social media, ale także wysyłając oświadczenie do amerykańskiej stacji CNN. 

– Dobrze, że przeprosili – skomentował sprawę brytyjski polityk Darren Jones. – Nie wiem, kto dał zgodę na publikację materiału marketingowego, tłumaczącego ubogim, aby założyli ciepłe ubrania i zjedli owsiankę w sytuacji, gdy nie stać ich na ogrzewanie.

Przeczytaj także:

Od stycznia za prąd zapłacimy o 21 zł więcej

Kryzys energetyczny. Brytyjski dostawca prądu wysłał klientom skarpetki


INTERIA.PL

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGdzie szukać pomocy w razie infekcji?
Następny artykułPomorskie. 275 320 osób zakażonych koronawirusem