Zaznacza, że Baltic Hub, którego wiodącym właścicielem jest PSA, deklaruje transparentne podejście do wszystkich operatorów intermodalnych, z których na stałe aktywnych jest kilkunastu. – Nie przewiduję restrykcji innych terminali powiązanych kapitałowo z konkurentami PSA. Przez lata Loconi wywodzące się z rynku spedycyjnego budowało konsekwentnie swoją pozycję jako neutralnego partnera otwartego na potrzeby szerokiej rzeszy załadowców. Biorąc pod uwagę słabą kondycję wielu przewoźników i znaczne ostatnio zdolności akwizycyjne operatorów terminali kontenerowych i armatorów, można się spodziewać kolejnych przejęć lub fuzji – dodaje przewodniczący PISiL.
Nowe inwestycje
Loconi Intermodal zatrudnia ponad 150 osób w pięciu terminalach: Warszawa, Radomsko, Gdynia, Poznań, Gądki. Firma obsługuje 5 relacji z polskich portów i jest jednym z wiodących operatorów intermodalnych w Polsce. Organizuje transport intermodalny ponad 150 firmom spedycyjnym oraz armatorom. Kapitał firmy przekracza 52 mln zł. W 2019 roku firma przewiozła ponad 220 tys. kontenerów. Loconi planuje budowę terminala intermodalnego w Zbąszynku, za kilak lat konieczne będzie także znalezienie nowego miejsca na terminal obsługujący Warszawę.
Czytaj więcej
PSA International zamknęła obrachunkowy 2022 rok przychodami blisko 8 mld dol. singapurskich, zaś marża operacyjna 25,7 proc. Aktywa PSA przekroczyły 27 mld dol. singapurskich.
Przeładunki PSA sięgnęły w 2022 roku 90,9 mln TEU w 160 lokalizacjach i 66 terminalach morskich i kolejowych w 42 krajach. Na Singapur przypadło 37 mln TEU. PSA ma 40 proc. udziałów w Baltic Hub, największym terminalu kontenerowym w Polsce i na Bałtyku. Z danych Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w pierwszym kwartale br. liczba przewiezionych kontenerów wzrosła o 4,2 proc. do 651,3 tys. TEU, zaś masa o 16 proc. do 6,7 mln ton.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS