Jako kierowca rozwojowy CGR, Simpson spędził ostatnie dwa lata rywalizując w Indy NXT. W tym sezonie dwukrotnie stawał na podium, z czego raz na najniższym stopniu na Indianapolis Motor Speedway, oraz na drugim w Mid-Ohio. 18-latek tylko raz ustawił się do wyścigu z pole position. Po czternastu wyścigach zakończył rywalizację na 10 miejscu w klasyfikacji generalnej.
Simpson ściga się również w Azjatyckiej i Europejskiej Serii Le Mans w barwach zespołu Algarve Pro Racing. Obecnie w odsłonie rozgrywanej na starym kontynencie zajmuje drugie miejsce w klasie LMP2, a jego najlepszym osiągnięciem jest zwycięstwo w 4 Hours of Le Castellet. Sezon w Azji zakończył na 3 miejscu w swojej kategorii, ze stratą zaledwie trzech punktów do wiceliderów. Tu również wygrał jeden wyścig w klasie LMP2 – 4 Hours of Dubai.
Simpson po raz pierwszy zasiadł za kierownicą samochodu IndyCar w styczniu, na początku tego roku, na torze Sebring International Raceway.
– Praca jako kierowca rozwojowy Chip Ganassi Racing przez ostatnie kilka lat była niesamowita i mogłem się wiele nauczyć. Jestem bardzo podekscytowany możliwością zrobienia kolejnego kroku z zespołem do IndyCar – powiedział Simpson.
– Świetnie się bawiłem na testach i nie mogę się doczekać, aby wrócić do samochodu – dodał. – Moim marzeniem było ściganie się w NTT IndyCar Series i to zaszczyt, że mogę to osiągnąć teraz, z jednym z najlepszych zespołów w stawce.
Na ten moment Barbadoszczyk będzie najmłodszym kierowcą w stawce w 2024 roku.
– Witamy Kyffina jako członka zespołu i programu INDYCAR. Został włączony do wieloletniego programu rozwoju Chip Ganassi Racing, który daje mu możliwości na najwyższym poziomie – powiedział Mike Hull, dyrektor Chip Ganassi Racing. – Przetestował już IndyCar, a jako absolwent Indy NXT ma przed sobą dużo więcej.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS