A A+ A++

Dla Silversów liczy się mobilność, pielęgnacja relacji międzyludzkich a przede wszystkim funkcjonowanie w społeczeństwie na pełnych, niczym nieograniczonych zasadach. Wyniki wielu badań wskazują, że są to osoby szczęśliwe, zadowolone z życia, wręcz zarażające życiową energią. Mają odchowane dzieci, spłacone kredyty i stabilną sytuację finansową oraz czas i potrzebę zadbania o siebie. Posiadają także umiejętność aktywnego korzystania z mediów, cyfrowych narzędzi oraz gadżetów. Z tego względu są atrakcyjnymi konsumentami wielu dóbr i grupą, o którą warto zabiegać – zarówno z racji jej siły nabywczej, jak i liczebności, która będzie dynamicznie wrastać. W Polsce silver generation już dzisiaj liczy ponad 14 mln osób – wynika z danych GUS, co piąty Polak skończył 65 lat.

Jak podkreśla Marek Lesiak, CEO & Chief Technology Officer w Efigence — firmy z ponad 25-letnim doświadczeniem na rynku, która specjalizuje się w projektowaniu oraz implementacji zaawansowanych technologii dla bankowości, ubezpieczeń i e-commerce — sektor technologiczny, a w szczególności branże związane z produktami konsumenckimi, musi dynamicznie reagować na zmiany zachodzące w społeczeństwie.

— Kluczowe stają się rozwiązania, które będą dostosowane do specyficznych potrzeb seniorów. Innowacje w obszarze aplikacji mobilnych, usług online i innych technologii konsumenckich muszą kierować się zasadami prostoty użytkowania, dostosowania do ograniczeń sensorycznych i funkcjonalności, które wspomogą podniesienie jakości życia generacji Silver. Przedsiębiorstwa, które efektywnie adresują te potrzeby, dostosowując swoje technologie i portfolio produktów do oczekiwań i wymagań rynku senioralnego, mają szansę stanąć na czele nowego, ekspansywnego segmentu rynku i przyczynić się do jego wzrostu – ocenia Marek Lesiak.

Efigence jest autorem raportu SilversTech Navigators Research 2024, którego partnerem zostało Allegro. Z badania wskazującego, jak pokolenie Srebrne korzysta z aplikacji mobilnych w bankowości i e-commerce wynika, że prawie 70 proc. osób z tej generacji używa swojego urządzenia mobilnego 1-2 godzin dziennie, natomiast 1/5 przedłuża ten czas nawet do 2-3 godzin każdego dnia.​ Do korzystania do 2 godzin na dobę przyznają się osoby prowadzące działalność gospodarczą, a powyżej 2 godzin dziennie — Silversi dorabiający do emerytury. Najdłużej, bo powyżej 4 godzin używają urządzeń mobilnych osoby w wieku 50-59 lat.

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułEksperci o rynku nieruchomości: Jest stabilizacja, ale nie stagnacja, taniej nie będzie
Następny artykułRolnicy pokazali siłę i determinację. W końcu dostrzegły ich władze