Politechnika Krakowska prowadzi badania nad zastosowaniem wodoru do tłokowych silników spalinowych od lat 80. Zaowocowały one m.in. opracowaniem instalacji do wykorzystywania odpadowego wodoru do celów energetycznych i skonstruowaniem przemysłowych silników zasilanych wodorem. Zastosowanie wodoru w silnikach samochodowych stanowi następny krok w pracach zespołu politechniki.
Silnik diesla zasilany wodorem opracowany przez Politechnikę Krakowską
Czytaj więcej
– Wykorzystanie wodoru jako nowego nośnika energii w transporcie jest bardzo obiecującym rozwiązaniem. Wodór możemy produkować w każdym miejscu na kuli ziemskiej, w którym mamy dostęp do wody i energii elektrycznej. Jeżeli produkcja wodoru z odnawialnych źródeł ruszy pełną parą, to w okresie przejściowym ewolucji motoryzacyjnej można stosować wodór do tłokowych silników spalinowych. Największą zaletą tego rozwiązania są korzyści dla zdrowia ludzi i środowiska – podkreśla prof. Marek Brzeżański.
Silnik spalinowy zasilany wodorem nie emituje ani toksycznych spalin, ani dwutlenku węgla
Podczas zasilania wodorem znika doskwierający w samochodach elektrycznych problem zasięgu, a eksplo … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS