1.4 VTi – historia i baza technologiczna
Benzyniak 1.4 VTi ujrzał światło dzienne w roku 2006. I choć oznaczenie brzmiało innowacyjnie, tak naprawdę nadal był to wolnossący motor z 16-zaworową głowicą i wielopunktowym wtryskiem paliwa. Inżynierowie PSA i BMW uzupełnili go jedynie systemem zmiennych faz rozrządu i łańcuchem rozrządu. Konstrukcja w całości jest wykonana z aluminium. Skutek wszystkich prac? Moc na poziomie 95 koni mechanicznych. Silnik był montowany w serii modeli segmentu B i C takich marek jak Citroen, Peugeot, BMW czy Mini.
1.4 VTi: opinie kierowców
Opinie kierowców o silniku 1.4 VTi wypadają dość dobrze. Właściciele aut podkreślają wysoką kulturę pracy benzyniaka i akceptowalne osiągi. Jego plusem jest też rozsądny apetyt na paliwa oraz możliwość przerobienia na zasilanie LPG. Wady? te dotyczą głównie układu rozrządu. Szerzej o nich w kolejnym akapicie.
1.4 VTi: zużycie oleju to bolączka?
Uroda silnika 1.4 VTi jest taka, że lubi zużywać olej silnikowi. I jeżeli kierowca nie będzie kontrolował tego zużycia, dość szybko może się okazać że w misce olejowej mieszczącej nieco ponad 4 litry płynu, środka smarnego jest zdecydowanie za mało. Skutek? To prowadzi do awarii hydraulicznego napinacza łańcucha rozrządu, wyciągnięcia łańcucha rozrządu oraz usterki wariatora faz rozrządu.
Zobacz również:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS