A A+ A++

Sam rynek urządzeń mobilnych w Polsce jest ogromny – szacuje się, że w ciągu ostatniego roku sprzedano w kraju prawie 7 milionów tego typu urządzeń. Natomiast sprzedaż krajowa AGD osiągnęła poziom 13,6 mld zł, z czego 9,8 mld zł to duże AGD, a 3,8 mld zł mały sprzęt[1]. Każdy z nich czasem się psuje, czego naturalnym następstwem są reklamacje sprzętu. W momencie, gdy na rynku brakuje komponentów, wiele serwisów decyduje się na dołączenie do sieci serwisowej. To gwarancja dla sklepu, że otrzyma kompleksowe wsparcie, a dla jego klientów – że naprawa odbędzie się szybko i profesjonalnie.

Szacuje się, że Polacy wydają na elektronikę łącznie ponad 30 miliardów złotych rocznie. Przeciętny konsument – ok. 3 400 zł[2]. Co ciekawe, spora część klientów deklaruje wydatki na elektronikę w przedziale od 5 do nawet 10 tysięcy złotych. To głównie przedsiębiorcy i osoby dobrze zarabiające. Każdy jednak może się spotkać z awarią sprzętu. Co wtedy?

Sieć serwisowa daje gwarancję

Rosnąca popularność sprzętu sprawiła, że coraz więcej osób poszukuje miejsc, gdzie będą mogli oddać urządzenie w razie awarii i mieć pewność, iż naprawa zostanie zrealizowana rzetelnie. Dzisiaj duża część mniejszych serwisów, nie będących sieciami, boryka się z brakiem komponentów, a czas oczekiwania na wybrane części do telefonów czy komputerów niejednokrotnie wydłuża się nawet do kilku miesięcy, przez co nie mogą przyjmować i wykonywać zleceń.

Coraz więcej firm, które prowadzą serwis AGD, RTV, GSM, IT lub innych produktów elektronicznych, wchodzi we współpracę z sieciami serwisowymi. QUADRA-NET zrzesza ponad 400 serwisów w ramach ponad 50 projektów.  – mówi Monika Książek z firmy Quadra Net. Skąd ten trend? – To dla serwisów gwarancja otrzymywania zleceń, a także dostęp do części zamiennych i uzyskanie niezbędnej pomocy technicznej. Tego typu współpraca to także dostęp do tańszych usług kurierskich, ubezpieczeń i innych usług dedykowanych dla grupy serwisów. – wyjaśnia.

Zaufanie klientów obrazują liczby. W przypadku Quadra Net jest to 25 tysięcy zleceń na różne naprawy. Sieć serwisowa oferuje również wsparcie swoim partnerom, zatrudniając inżynierów, którzy pomagają przy skomplikowanych naprawach i służą swoją wiedzą merytoryczną.

Kto może dołączyć do sieci serwisowej i dlaczego warto?

Do sieci serwisowej mogą dołączyć zarówno autoryzowane, jak i nieautoryzowane serwisy. Zadaniem sieci jest zrzeszanie tych serwisów i oferowanie kompleksowej pomocy przy przeprowadzeniu całego procesu naprawy. Kto może dołączyć do sieci serwisowej? Przede wszystkim serwisy, które posiadają odpowiednie doświadczenie i client service na wysokim poziomie. Od partnerów wymagana jest też chęć rozwoju i udziału w nowych projektach. Najważniejsza jest jednak odpowiedzialność i profesjonalne podejście do wykonywanych usług.

Problemem wielu mniejszych przedsiębiorstw i osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą jest brak płynności finansowej. Stając się częścią sieci serwisowej, zyskują przejrzysty system rozliczeń, gwarantujący zapłatę za wszystkie zrealizowane usługi na czas. Ponadto, działając pod uznanym brandem, mogą liczyć na większą liczbę zleceń.

[1] APPLiA Polska

[2] Dane Portfel Polaka

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolicja Pabianice: Nie zatrzymał się do kontroli, w aucie miał narkotyki
Następny artykułManchester United – Young Boys Berno. Skrót meczu. WIDEO (Polsat Sport)