Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem serwisu internetowego jest Bomega sp. z o.o. KRS:0000841054, NIP: 9112034523; REGON: 386056613. Dane są lub mogą być przetwarzane w celach oraz na podstawach wskazanych szczegółowo w polityce prywatności (np. realizacja umowy, marketing bezpośredni). Polityka prywatności zawiera pełną informację na temat przetwarzania danych przez administratora wraz z prawami przysługującymi osobie, której dane dotyczą. Szybki kontakt z administratorem: adres poczty elektronicznej: [email protected]
Sieć Asko w Norwegii wprowadziła do floty wodorowe ciężarówki Scania
10.02.2020r. 13:30
Norweska sieć hurtowni Asko wprowadziła do swojej floty 4 samochody ciężarowe Scania zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi. Jednocześnie obie firmy zainaugurowały uruchomienie stacji tankowania wodoru w Trondheim. Wodorowe ciężarówki trafiły do Asko w ramach projektu pilotażowego, którego wyniki mają stanowić źródło wiedzy i podstawę do rozwoju technologii ogniw paliwowych w transporcie.
Za napęd wodorowych ciężarówek odpowiada jednostka elektryczna o mocy szczytowej 394 KM (290 kW) i momencie obrotowym 2200 Nm. Pojazdy są wyposażone w ogniowa paliwowe oraz akumulatory litowo-jonowe, które można doładowywać z zewnętrznego źródła energii AC z mocą 22 kW. Wodór jest magazynowany w zbiorniku, mogącym pomieści 33 kg tego paliwa pod ciśnieniem 350 barów. Zasięg pojazdów wynosi od 400 do 500 km na jednym tankowaniu.
– Scania kontynuuje prace nad nowoczesnymi rozwiązaniami, które wspierają rozwój transportu niezależnego od paliw kopalnych. Ważna ich część jest realizowana wspólnie z naszymi najbardziej postępowymi partnerami, takimi jak Asko, w środowisku bliskim klientowi – powiedziała Karin Radström, dyrektor sprzedaży i marketingu Scania.
Scania stopniowo poszerza swoją ofertę pojazdów zelektryfikowanych. M.in. firma zaprezentowała elektryczny autobus w 2019 r. Scania prowadzi ponadto prace nad pojazdami zasilanymi przez zelektryfikowane drogi oraz przez wodorowe ogniwa paliwowe.
– Wodór to ciekawa propozycja dla zelektryfikowanego transportu długodystansowego i początkowe testy pokazały, że rozwiązanie to sprawdza się doskonale również w zimnym klimacie. Będziemy nadal wnikliwie monitorować osiągi tych pojazdów. Chciałabym również pochwalić Asko za wczesne podjęcie odważnych kroków w celu zapewnienia dostaw wodoru pochodzącego ze źródeł odnawialnych oraz infrastruktury do tankowania. Firma jest graczem, który podejmuje rzeczywiste działania w celu przyspieszenia przejścia na zrównoważony transport – dodała Karin Radström.
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Etykieta logowania społecznościowego
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.ZgodaPolityka prywatności
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS