A A+ A++

Czekamy na współpracę z Ministerstwem Rozwoju i Technologii, by wyjaśnić wątpliwości – poinformowała PAP platforma E-commerce Shein w odpowiedzi na stwierdzenie resortu, że jej działania mogą stanowić naruszenie przepisów UE i krajowych w zakresie m.in. ochrony konsumentów.

Shein złamał prawo? Platforma czeka na szczegóły od ministerstwa
fot. Venn-Photo / / Shutterstock

We wtorek Ministerstwo Rozwoju i Technologii (MRiT) poinformowało o napływających do resortu sygnałach o nieprawidłowościach przy świadczeniu usług przez platformy e-commerce Temu oraz Shein. “Resort zwrócił się do wspomnianych platform o udzielenie wyjaśnień” – dodano.

“W Shein dążymy do zapewnienia naszym klientom w Polsce bezpiecznych i przyjemnych zakupów, jednocześnie działając zgodnie z prawem krajowym oraz unijnym. Priorytetem jest dla nas przejrzystość i odpowiedzialność w działaniu, dlatego poczyniliśmy już istotne postępy w rozwiązaniu wielu kwestii wskazanych przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii” – zapewniła platforma Shein w komentarzu przekazanym PAP. “W ciągu ostatnich miesięcy informowaliśmy ministerstwo o naszej gotowości do dialogu i z niecierpliwością czekamy na tę współpracę w celu wyjaśnienia wszelkich wątpliwości” – podkreśliła.

Shein to globalny sklep internetowy z siedzibą w Singapurze z modą i produktami lifestyle’owymi, oferujący odzież i produkty marki Shein od globalnej sieci dostawców.

MRiT zwróciło uwagę, że z danych Gemius Mediapanel wynika, że w styczniu 2024 r. aplikacja Shein oraz portal Shein uzyskały ponad 6 mln realnych użytkowników.

Ministerstwo podkreśliło, że praktyki stosowane przez m.in. platformę Shein mogą stanowić “wielopoziomowe naruszenie krajowych i unijnych przepisów w zakresie m.in. ochrony konsumentów”.

Według MRiT platforma Shein nie przestrzega przepisów Dyrektywy Omnibus – przy informowaniu o obniżeniu ceny, nie ma też prezentacji ceny, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Według resortu Shein stosuje też “wprowadzające w błąd” oceny produktów. “Brak informacji, czy opinie o produktach widoczne w serwisie pochodzą od konsumentów, którzy w rzeczywistości kupili dany produkt oraz w jaki sposób dokonywana jest ewentualna weryfikacja opinii” – dodano. Ministerstwo zauważyło też, że nie wiadomo również jak opinie są liczone.

Wśród zarzucanych nieprawidłowości wskazano też na “greenwashing” – brak rzetelnych informacji na poparcie twierdzeń odnoszących się do aspektów ekologicznych. MRiT wskazał też na “niejasne zasady” i niemożność wykorzystania kuponów.

“Przykładowo konsument nie ma informacji, dla których produktów może kuponu użyć” – wskazano. Stwierdzono również, że Shein nie informuje, czy sprzedający jest przedsiębiorcą, o podziale obowiązków pomiędzy platformą a sprzedającym oraz brak numeru telefonu i adresu email do sprzedającego. (PAP)

autor: Anna Bytniewska

ab/ mmu/

Źródło:PAP
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZnasz tę kobietę? Natychmiast dzwoń na policję
Następny artykułMiękkie opony niczego nie zmienią