A A+ A++

W trybie negocjacji z jednym oferentem 3. Regionalna Baza Logistyczna Wydział Techniki Lotniczej udzieli zamówień w trzech odrębnych postępowaniach:

– Naprawa główna silników turbośmigłowych TWD-10B/PZL-10S oraz naprawa główna silników turbośmigłowych TWD-10B z dostosowaniem do wersji TWD-10B/PZL-10S w latach 2021–2025 (do Bryz);

– Naprawa główna oraz naprawa główna wraz z dostosowaniem do wersji FADEC silników turbinowych PZL-10W oraz PZL-10W z układem FADEC w latach 2021–2025 (do Sokół);

– Remont (naprawa główna) technicznych środków materiałowych do statków powietrznych w latach 2021–2024.

Wszystkie trzy decyzje o udzieleniu zamówienia zapadły 12.03.2021. Zastosowano procedurę negocjacji z jednym oferentem, gdyż – jak wskazuje 3 RBLog w uzasadnieniu – analiza rynku wykazała, że jedynym podmiotem gospodarczym uprawnionym do realizacji przedmiotu zamówienia jest Pratt & Whitney ,,Rzeszów” S.A.

To właśnie ta firma jest bowiem jedynym właścicielem dokumentacji techniczno-remontowej oraz posiada możliwości techniczne do wykonania remontu silników PZL-10W oraz dostosowania silników PZL-10W do wersji FADEC, a także wykonania remontu silnika TWD-10B/PZL-10S jak również modyfikuje silniki TWD-10B do wersji TWD-10B/PZL-10S, która współpracuje ze śmigłami typu Hartzell HC-B5MP-3D/M lub HC-B5MP-3G.

W wyniku prowadzonych negocjacji, które dotyczyły uzyskania najniższej ceny, wartość kontraktu dotyczącego naprawy głównej silników do Sokołów PZL-10W określono na 197 859 800,00 PLN, przy początkowej wartości szacowanej na 228 534 861,79 PLN. Z kolei koszt naprawy głównej silników TWD-10B/PZL-10S do Bryz z szacowanych pierwotnie 81,5 mln PLN wzrósł do poziomu 82 931 400,00 PLN. Remonty technicznych środków materialnych będzie kosztował 59 846 950,00 PLN przy pierwotnej wartości szacowanej na 43,8 mln PLN.

Reklama
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMerkel wstrzymuje decyzję o tzw. twardym lockdownie na Wielkanoc
Następny artykułGmina Nowa Ruda podsumowała projekt „Aktywny Senior”