A A+ A++

Po trzech imponujących występach samochodem najwyższej kategorii, do których doszło dzięki programowi M-Sport-Ford i Promotorowi WRC, wicemistrz FIA ERC 2023 stał się wschodzącą gwiazdą światowych rajdów.

Opinia o Sesksie jako nowym talencie na światowej scenie umocniła się po tym, jak Łotysz zajął piąte miejsce w debiucie w Rally1 w Polsce, a następnie wygrał pierwszy odcinek specjalny na Łotwie w drodze po trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej, zanim problem z samochodem na ostatnim oesie zepchnął go daleko poza podium.

W ostatni weekend 25-latek po raz trzeci wystartował samochodem najwyższej kategorii, prowadząc Forda Pumę bez napędu hybrydowego w Rajdzie Chile, w którym nigdy wcześniej nie brał udziału.

Niestety już na trzecim odcinku kierowca popełnił błąd i uszkodził lewą stronę samochodu. Po wymianie przebitego koła, doszło do kolejnego uszkodzenia opony i załoga Pumy, mając do dyspozycji tylko jedno koło zapasowe, była zmuszona się wycofać.

Czytaj również:

Sesks i jego pilot Renars Francis bez problemów pokonali sobotni i niedzielny etap, zdobywając kolejne doświadczenia, które mogą być kluczowe w przyszłości.

– Myślę, że gdyby ktoś mi powiedział, że w tym roku będę prowadził samochód Rally1 trzy razy, nie uwierzyłbym – powiedział Sesks.

– Debiut w Ameryce Południowej i jazda samochodem Rally1 była niesamowita. To było naprawdę trudne. Pierwsze dwa nasze starty (Rajd Polski i Łotwy) były całkiem łatwe, ale w Chile czekało na nas prawdziwe wyzwanie i dużo nauki.

– Myślę, że wiele się nauczyliśmy i teraz wiemy, jak podchodzić do rajdów WRC, w których jeszcze nie startowaliśmy.

Trzy występy Sesksa za kierownicą Pumy Rally1 zrobiły wrażenie na kierownictwie M-Sportu, które jeszcze nie potwierdziło składu kierowców na przyszły rok. Główny kierowca, Adrien Fourmaux, jeszcze nie wie dla kogo będzie pracował w przyszłym roku, ponieważ w pewnym momencie łączono go z Hyundaiem.

Na pytanie o swoją przyszłość w WRC, Sesks powiedział: – Tak naprawdę nie mam pojęcia. Ukończyliśmy trzeci rajd i nie wiem, co będzie dalej.

Na pytanie, czy wróciłby z powrotem do samochodu Rally2, dodał: – Jesteśmy gotowi wykorzystać każdą okazję. Zależy jak, kiedy i co będziemy mogli zrobić w przyszłości.

Dyrektor zespołu M-Sport, Richard Millener, który był ciekaw, jak Sesks poradzi sobie na nieznanych odcinkach specjalnych, uważa, że ​​debiutant wykonał „świetną robotę” w nowych dla siebie okolicznościach.

– Myślę, że Martins i Renars liczyli na więcej. W piątek przydarzył im się mały błąd z dużymi konsekwencjami, ale myślę, że i tak wykonali świetną robotę i zdobyli doświadczenie, które muszą posiadać, aby dostać się na szczyt WRC. To był jeden z kluczowych powodów, dla których tu wystartowali – powiedział Millener.

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułСилы обороны поразили российскую базу ГСМ в Воронежской области – Генштаб
Następny artykułУкраїнські бійці вдарили по російській базі ПММ у Воронезькій області, – Генштаб