Z modelem V850X wiąże się ciekawa historia. W ubiegłym roku ktoś czegoś w Mandello nie dopilnował i szkic strony internetowej z informacjami na temat tego motocykla została opublikowana grubo przed czasem. Wprawdzie oprócz kilku opisów niczego więcej tam nie było, bo nawet użyte zdjęcia były zastępcze, strona nie pozostawiała wątpliwości jakiego modelu dotyczy.
V850X kojarzy nam się oczywiście z V85TT, jednak jak wynikało z opisu na ujawnionej omyłkowo stronie, charakter motocykla ma być inspirowany kulturą motocyklową Kalifornii. Dla osiągnięcia tego celu projekt zlecono zespołowi designerów z Piaggio Advanced Design Center w Pasadenie, znanego z wyznaczania światowych trendów.V850X ma być twórczą syntezą flat trackera i scramblera.
Z pewnością V850X będzie jednak silnie osadzony w stylistyce retro. Jak ujawniły szpiegowskie zdjęcia, opublikowane w ubiegłym roku przez portal moto.it, prototyp miał elementy nawiązujące do historycznych modeli – V65 Lario i V1000 Le Mans IV z połowy lat 80.
Ujawnione ostatnio dokumenty homologacyjne wskazują, że motocykl otrzyma silnik 853 cm3 pochodzący z V85TT, ale przystosowany do modelu V7, a zatem jego moc wyniesie 68 KM. Kokpit zostanie zredukowany do pojedynczego zegara wielofunkcyjnego. W V850X zostanie zastosowany dłuższy wahacz i zaawansowane zawieszenie, być może z możliwością częściowej regulacji. W stanie gotowym do drogi motocykl ważyć ma 213 kg.
W ubiegłym roku spodziewaliśmy się zobaczyć ten model na wiosnę, jednak wszystko wskazuje na to, że Moto Guzzi zdecyduje się powrócić do dawnej tradycji i pokazać V850X podczas listopadowych targów EICMA.
Przeczytaj także: zuchwały scrambler V850X.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS