Ducati tworzy historię
Ducati chcąc podkreślić swoje zaangażowanie w tworzenie historii włoskiej motoryzacji już nie raz zaprezentowało limitowane wersje kultowych modeli, które dziś są poszukiwanymi białymi krukami. Tym razem włoska marka z Bolonii stworzyła motocykl dedykowany legendarnemu Scuderia Club Italia – organizacji zrzeszającej byłych kierowców wyścigowych, kolekcjonerów i mecenasów motoryzacji od 1989 roku. Ta ważna dla włoskiej motoryzacji organizacja zrzeszająca tylko 80 osób (na więcej nie pozwala ich statut) zajmuje się nie tylko kolekcjonowaniem legendarnych samochodów i motocykli, ale też organizacją imprez, promowaniem włoskiej motoryzacji na najważniejszych i największych zlotach, a także budowaniem wyjątkowych wersji kultowych maszyn.
Ducati zbudowało tę unikatową maszynę, aby uczcić współpracę, która trwa od ćwierć wieku – pierwszym jej efektem było powstanie limitowanej edycji 36 sztuk Monstera 900 Club Italia w 1995 roku. Tym razem wybór padł na Scrambler Ducati 1100 Sport Pro, czyli topową wersję Scramblera. Wyjątkowość tej wersji polega nie tylko na unikatowym wyglądzie stworzonym wyłącznie dla Scuderia Club Italia, ale też na bogatym pakiecie wyposażenia, który sprawia, że Scrambler Ducati Club Italia będzie najbogatszą dotychczas edycją tego motocykla.
Scrambler Ducati Club Italia
Scrambler Ducati Club Italia
Pierwszym efektem współpracy Ducati i Scuderia Club Italia był Monster 900 Club Italia z 1995 roku.
Z wizualnego punktu widzenia zmieniło się sporo. Najbardziej widocznym i zwracającym uwagę elementem jest bez wątpienia siedzenie z czerwonej skóry stworzone przez ponadsuletnią firmę meblarską z Sardynii – Poltrona Frau z wyhaftowanym logo Club Italia. Równie ważnym elementem designu jest zbiornik paliwa w kolorze niebieskim metallic z panelami bocznymi z czerwonym szparunkiem, na których znajdują się logo Ducati stworzone przez legendarne studio Giugiaro. Rama ma ten sam niebieski kolor co zbiornik, a rama pomocnicza pod siedzeniem zachowana jest w naturalnej barwie stopu aluminium. Przedni i tylny błotnik również są w kolorze aluminium, ale wykończone są w stylu „tricolore”. O akustyczne doznania dba pakiet tytanowych wydechów Termignoni. Ducati zadbało nawet o takie detale jak frezowane z aluminium korek wlewu paliwa (z logo Club Italia poniżej), również frezowane z aluminium pokrywy zbiorniczków płynu hamulcowego i sprzęgła, klamki i wiele innych drobiazgów. Całości dopełniają czarne szprychowane koła, oraz aluminiowa plakietka z numerem seryjnym na ramie. Motocykl bez wątpienia wygląda wyjątkowo i oryginalnie.
Część kasy na walkę z Covid
Scrambler Ducati Club Italia został zaprezentowany członkom Scuderia Club Italia w minioną sobotę 20 czerwca i już posypały się pierwsze zamówienia. Dodatkowo do samego motocykla każdy właściciel otrzyma specjalny pokrowiec, certyfikat autentyczności i ręcznie wykończony kask marki Bell dopasowany do stylu motocykla. Dodatkowo 500 Euro z każdego sprzedanego Scrambler Ducati Club Italia, marka Ducati przekaże na swoją akcję #raceagainstCovid wspierającą walkę z koronawirusem w bolońskim szpitalu świętej Urszuli.
„Kiedy masz szansę współpracować z ludźmi którzy podzielają twoją pasję dla pieknie wykonanych rzeczy, dla silników oraz dla Włoch, wielka satysfakcja z wykonanej pracy i ostatecznego jej efektu jest niemal gwarantowana.” – powiedział Andrea Ferraresi, szef Ducati Design Center.
Scrambler Ducati Club Italia, G. Malagoli (Ducati Product Marketing Director), A. Ferraresi (Ducati Centro Stile Director)
zobacz galerię
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS