Dobre właściwości jezdne opon rowerowych zapewnia kilka składowych, których istotność zmienia się wraz z każdą dyscypliną kolarstwa. Często spoglądamy tylko na bieżnik i mieszankę gumy, zapominając przy tym, że bardzo wiele zależy też od gęstości oplotu, czy stopnia wzmocnienia ścianek i czoła opony. Ich konstrukcja również ma duży wpływ na opory toczenia, przyczepność ogumienia oraz jego stabilność – szczególnie przy jeździe z niskim ciśnieniem. Nie wspominając już o odporności na defekty, które są zależne głównie od budowy osnowy.
O wysokiej jakości gumowych mieszanek Schwalbe i udanych konstrukcjach bieżnika zapewne nikogo nie trzeba przekonywać. Niemcy dobrze opanowali sztukę tworzenia protektorów, które potrafią być przyczepne i szybkie zarazem. Sporo kontrowersji zazwyczaj było wokół konstrukcji oplotów tych opon oraz odporności na rozcięcia ich wkładek antyprzebiciowych. Wielu cięższych riderów narzekała też na zbyt wiotkie ścianki, które zaginały się przy agresywnej jeździe na niskim ciśnieniu. Wiadomo, ciężko dogodzić wszystkim, ale z wejściem do kolekcji nowych modeli Schwalbe Super właśnie z tym powinno być znacznie łatwiej.
Super – na 5 stylów jazdy MTB
Zasada jest prosta – do opon MTB najwyższej klasy, czyli linii Evolution, zaaplikowano nową budowę oplotów i ich wzmocnienia. Te różnią się w zależności od danej dyscypliny tak, aby maksymalnie dopasować się do jej wymagań. Bieżniki, nazwy modeli i mieszanki Addix pozostają więc identyczne, ale na boku znajdzie się dopisek ,,Super”, dzięki któremu dowiemy się, że toczymy się na oponach z nowej serii. Linię Super tworzą (od najbardziej agresywnych do najszybszych):
- Super Downhill
- Super Gravity
- Super Trail
- Super Ground
- Super Race
Schwalbe Super Downhill
Konstrukcja DH została stworzona do Pucharu Świata w zjeździe. Super Downhill jest przygotowana pod największe prędkości, największe loty i najmocniejsze uderzenia oraz najostrzejsze kamienie. Oferuje wytrzymałą konstrukcję i wysoką stabilność. Super DH ma aż sześć warstw osnowy, do tego na bocznych ściankach protekcję Snake Skin, dwuwarstwową wkładkę Apex i jeszcze wzmocnienie w okolicy obręczy (Chafer). Taka budowa chroni przed przecięciami i zwiększa sztywność boczną opony, nawet na bardzo niskim ciśnieniu. Poza tym opony są Tubeless Easy. W tej wersji występują trzy modele opon: Magic Mary, Dirt Dan i Big Betty.
Schwalbe Super Gravity
Tam, gdzie niekoniecznie chcielibyście wjeżdżać wyciągiem, ale nadal interesuje was wyciąganie z roweru absolutnego maksa na zjazdach, sprawdzi się konstrukcja Super Gravity. W dużym skrócie stworzono ją do jazdy typu enduro, a żeby sprostać wymaganiom tej dyscypliny opony z tej serii mają czterowarstwową osnowę i trzy wkładki antyprzebiciowe: Snake Skin, jedną warstwę Apex oraz Chafer. Taka budowa ma zapewnić dużą sztywność i stabilność całej opony, ale jednocześnie wyraźnie większą elastyczność. Opony Super Gravity są oczywiście Tubeless Easy. W tej serii dostępnych jest sporo modeli: Eddy Current Rear, Dirt Dan, Magic Mary, Big Betty, Hans Dampf, Rock Razor.
Schwalbe Super Trail
Wg Schwalbe osnowa Trail jest wyjątkowo wszechstronna i nadaje się zarówno do jazdy ścieżkowej, jak i enduro. Faktycznie wygląda na idealną konstrukcję do ścieżkowych zastosowań w rowerach ze skokiem 130-150 mm. Konstrukcja tych opon została zaprojektowana tak, aby łączyć akceptowalna masę i zmniejszony opór toczenia z wysoką przyczepnością na zakrętach, dobrą stabilnością i ochroną przed przebiciem. Zastosowano tutaj ciekawy zabieg konstrukcyjny. Do 3-warstwowego oplotu dołożono wkładkę Snake Skin na całej oponie oraz dodatkowo jedną warstwę Apex na bokach i Chafer przy rantach. Traile są oczywiście Tubeless easy. W tej serii dostaniemy modele: Eddy Current Front, Magic Mary, Big Betty, Hans Dampf, Rock Razor, Nobby Nic.
Schwalbe Super Ground
To seria opon do zastosowania w ambitnej górskiej turystyce i lekkiej trailowej jeździe, ale przede wszystkim dobre opony do ścigania się w maratonach MTB i górskich etapówkach. Lekkie, stawiające niskie opory, a jednocześnie przyczepne i odporne na przebicia. Wytrzymałą i stabilną – jak na tą kategorię – oponę tworzy 3-warstwowy oplot wzmocniony warstwą Snake Skin na całej oponie. Boki, tuż przy obszarze kontaktu z felgą, mają wzmocnienie Chafer, natomiast w tych oponach nie znajdziemy już wkładki Apex. Super Ground’y są oczywiście gotowe na tubelessowanie i występują w następujących bieżnikach: Nobby Nic, Rocket Ron, Racing Ralph, Thunder Burt, Racing Ray, Jumbo Jim.
Schwalbe Super Race
Opony tej serii są podporządkowane niskiej masie, dynamice i szybkości. Dedykowane ściśle do ścigania się w XC i maratonach. Lekką konstrukcję zapewnia zaawansowana budowa. Oplot stanowią dwie warstwy na czole opony i trzy po bokach. Dodatkowo między gumą, a oplotem na czole dołożono lekką wkładkę antyprzebiciową Race Guard. Konstrukcja tych opon jest oczywiście bardzo lekka, ale wg producenta zapewnia optymalną w XC odporność na defekty. Wszystkie modele są TLE, a wybierać można spośród następujących: Rocket Ron, Racing Ralph, Racing Ray, Thunder Burt.
Strona dystrybutora: www.unibike.pl
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS