Sauber ostatni raz zdobył punkty w F1 rok temu, kiedy jeszcze jako Alfa Romeo punktował w GP Kataru.
Od tego czasu powrotowi do marki Sauber nie towarzyszyły specjalne sukcesy. Zespół jest jedynym, który nie zdobył punktów w tym sezonie. Opóźnienia na początku roku i brak poprawy osiągów skutecznie wpłynęły na miejsce zespołu na końcu stawki.
Wszystko się musi zmienić, kiedy Sauber w 2026 roku stanie się fabrycznym zespołem Audi, dlatego prace są w toku, a inwestycje w obiekty zespołu w Hinwil rosną.
Jest to jednak konieczne, o czym obecny członek zarządu i przedstawiciel zespołu, Alessandro Alunni Bravi, doskonale wie, szczególnie będąc świadomym jakie inwestycje w nowe obiekty poczynił McLaren, czy Aston Maritn.
Włoch, którego przyszłość w zespole pozostaje nieznana ( Jonathan Wheatley przejmie większość jego obowiązków) mówi, że w bazującym w Szwajcarii zespole wszystko można ulepszyć.
– Widzieliśmy zmianę w strukturze zarządzania w ciągu ostatnich 18 miesięcy, zarówno po stronie Audi, jak i Saubera – zauważył Alunni Bravi.
– Myślę więc, że nastąpiła rewizja projektu i ponowne ustalenie celów zgodnie z zadaniem, które przed nami stoi.
– Zawsze byłem przekonany, że wyzwania w F1 są zupełnie inne niż w każdej innej kategorii sportów motorowych. Oczywiście mamy przed sobą dużo pracy, aby dogonić naszych konkurentów. Musimy zwiększyć zatrudnienie, zmienić zaplecze, technologię i narzędzia, ale wiedzieliśmy o tym.
– Teraz lepiej rozumiemy, czego potrzeba, nie tylko, aby się poprawić, ale aby stać się zwycięskim zespołem. Dzięki doświadczeniu Mattii Binotto, [dyrektora operacyjnego i dyrektora technicznego Saubera] i zaangażowaniu dyrektora generalnego Audi, Gernota Dollnera, zespół ma jasną wizję rozwoju i tego, co jest do niego potrzebne.
– McLaren zdecydował się na nowy tunel aerodynamiczny. Aston Martin w ciągu ostatnich trzech i pół roku zbudował nową fabrykę z nowym tunelem aerodynamicznym, symulatorem, a także zwiększył liczbę pracowników i przede wszystkim pozyskał Adriena Neweya.
– Więc nie chodzi tylko o to, że Sauber musi się zmienić, aby stać się zespołem fabrycznym. Chodzi o to, że F1 nigdy nie przestała się rozwijać i nie przestała się poprawiać. Wszystkie obszary, pod względem technologii, pod względem personelu też musimy zmienić lub poprawić.
Zaangażowanie Binotto dodaje zespołowi bardzo potrzebnej otuchy, biorąc pod uwagę wcześniejsze zaangażowanie urodzonego w Szwajcarii Włocha w Ferrari.
Alunni Bravi mówi, że zatrudnienie Binotto nie dotyczy tylko roku 2026 i kolejnych lat, ale także ma wzmocnić zespół w najbliższym okresie, aby zapewnić znacznie lepszy następny sezon.
Kimi Raikkonen, Alessandro Alunni Bravi, Team Representative, Stake F1 Team KICK Sauber, Mattia Binotto, CEO and CTO, Stake F1 Team KICK Sauber
Autor zdjęcia: Andy Hone / Motorsport Images
– Budujemy zespół razem i myślę, że bardzo ważne jest, aby teraz położyć solidne fundamenty – powiedział.
– Binotto ponosi pełną odpowiedzialność za sukces sportowy zespołu, a sukces sportowy zaczyna się teraz, a nie w 2026 roku. Budujemy więc fundamenty już teraz.
Sam Binotto mówi, że zmiana nastawienia członków zespołu, którzy w ostatnich latach przywykli do wyników w środku stawki, na głodnych zwycięstw ma pierwszorzędne znaczenie.
Włoch mówi o podejmowaniu właściwych decyzji pamiętając swoje doświadczenia w Ferrari, szczególnie w okresie, gdy na początku lat 2000 Jean Todt ze słabego zespołu uczynił dominującą siłę.
– Wiemy, że zaczynamy od małego podmiotu. Potrzebujemy wyraźnej transformacji biznesowej we wszystkich aspektach – wyjaśnił Binotto.
– Musimy działać krok po kroku, podejmować właściwe decyzje, szukać właściwych rozwiązań i mieć jasny cel przed sobą na kilka lat do przodu, aby stać się naprawdę zwycięskim zespołem w F1. Mamy pełne poparcie, jestem przekonany do projektu i jestem całkowicie pewien, że jest w naszych rękach.
– Nasze punkty odniesienia są jasne. Ustalamy nasze priorytety, ponieważ nie możemy robić wszystkiego na raz – dodał.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS