Samsung wypuścił swój pierwszy monitor OLED zaledwie rok temu (34-calowy Odyssey OLED G8 G85SB), a już wspiął się na szczyt tego segmentu rynku. Z danych IDC wynika, że w 2023 roku na Samsunga przypadało 28,3% monitorów OLED sprzedanych na całym świecie. Pod względem obrotów koreański gigant odpowiedzialny był za 34,7% całkowitych przychodów ze sprzedaży monitorów OLED.
Kilka miesięcy temu firma zaprezentowała na targach CES 2024 kilka monitorów Odyssey wyposażonych w matryce OLED. Były to zakrzywiony 49-calowy G95SD i dwie płaskie propozycje: 32-calowy G80SD i 27-calowy G60SD. Model 49-calowy został nawet wyróżniony nagrodą CES 2024 Innovation Awards.
Samsung wypuścił swój pierwszy monitor OLED zaledwie rok temu, a już wspiął się na szczyt tego segmentu rynku.
Tak czy inaczej, Samsung świętuje także piąty rok z rzędu na szczycie rynku monitorów do gier z 20,8% udziałem w tym segmencie pod względem przychodów (liczby te opierają się na danych IDC za IV kwartał 2023 r.). Od 2023 r. „monitor do gier” firma analityczna definiuje jako mający częstotliwość odświeżania 144 Hz lub wyższą, a wcześniej była to częstotliwość 100 Hz lub wyższa.
Dla porównania, monitory do gier stanowiły około 16% całkowitej sprzedaży monitorów w ubiegłym roku. Gamingowym monitorom, a także ofercie mainstreamowej i premium, przypisuje się ożywienie rynku (który miał trudny początek w pierwszej połowie 2023 roku).
Taka popularność Samsunga w tej kategorii produktów raczej nie dziwi, co choćby potwierdzają wyniki naszego plebiscytu, gdzie także wygrał ze sporą przewagą monitor tej firmy. Zresztą Koreańczycy dominują również na rynku telewizorów.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS