Jakiś czas temu informowaliśmy o tym, że liderem polskiego rynku smartfonów nie jest Samsung, lecz Xiaomi. Druga pozycja należy do Apple, trzecia do Huawei. Południowokoreański gigant znalazł się dopiero na czwartym miejscu raportu IDC. Sęk w tym, że dane dotyczyły liczby urządzeń przeznaczonych do sprzedaży, a nie sztuki, które trafiły do klientów. Uściślając, chodzi o egzemplarze, które zasiliły magazyny dystrybutorów. Dane GfK dotyczą urządzeń, które zostały zakupione przez użytkowników końcowych. Różnica pomiędzy Sell-in oraz Sell-out okazuje się ogromna, a przynajmniej tak wynika z danych monitoringu sprzedaży prowadzonego przez GfK. Niemniej, to daje nam realny pogląd na sytuację rynkową w naszym kraju.
Okazuje się, że to nie Xiaomi, lecz Samsung króluje w Polsce pod względem liczby sprzedanych do klienta końcowego smartfonów. Skąd rozbieżność pomiędzy danymi pochodzącymi od IDC i GfK?
Xiaomi najpopularniejszą marką smartfonów wśród Polaków. W czołówce nie zabrakło urządzeń Samsung, Huawei i Apple
Na początek odpowiem na postawione w cytacie pytanie. Otóż IDC opierało się na danych Sell-in, czyli liczbie smartfonów, które trafiły do sieci dystrybucji. GfK powołuje się na informacje Sell-out, których istotą jest sprzedaż smartfonów bezpośrednio do klientów. Mamy więc jasność, teraz pora na szczegóły. Według GfK Sales Tracking w 2020 roku południowokoreański producent zagarnął dla siebie aż 31,7% udziału w polskim rynku sprzedaży smartfonów. W ujęciu wartościowym mówimy o 39,3%, w ujęciu ilościowym o 34%. Dane te odnoszą do lutego 2021.
Test smartfona Samsung Galaxy S21 Ultra 5G – Bezkompromisowy flagowiec z Exynosem 2100 wyprzedza konkurencję
W ubiegłym roku w Polsce sprzedano aż 9,5 mln urządzeń mobilnych z kategorii smartfonów, co oznacza jednoprocentowy wzrost rok do roku. Rynek rozwija się i to pomimo pandemii. Choć to Samsung, nie Xiaomi króluje w rzeczonym segmencie, urządzenia koncernu z Państwa Środka w dalszym ciągu stanowią jedną z głównych smartfonowych sił w Polsce. Wszystko przez bardzo dobrą wycenę poszczególnych modeli. Walka o klienta twa i to akurat powinno nas cieszyć. Konkurencyjność często przekłada się na dobro klienta.
(1/4) Jak pokazują wyniki monitoringu GfK Sales Tracking, który rejestruje zakupy konsumentów na polskim rynku, w 2020 roku Samsung odpowiadał za sprzedaż niemal 1/3 ( 31,7%) wszystkich smartfonów. pic.twitter.com/ByfLACvXnd
— Samsung Polska (@SamsungPolska) March 23, 2021
Źródło: Samsung
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS