A A+ A++

06.04.2021r. 18:00

Nowa Toyota Mirai to duży sedan klasy premium z napędem elektrycznym wykorzystującym wodorowe ogniwa paliwowe. Auto jest nie tylko bezemisyjne, ale oczyszcza powietrze podczas jazdy. Mirai nowej, drugiej generacji został zaprojektowany w architekturze TNGA, dzięki której zyskał tylny napęd, nisko położony środek ciężkości, większą odporność na zderzenia oraz atrakcyjną stylistykę. W kabinie mieści się 5 osób. Mocniejszy silnik zapewnia lepsze osiągi, a bardziej wydajne ogniwa paliwowe i trzy zbiorniki wodoru pozwoliły wydłużyć zasięg na jednym tankowaniu do 650 km (wg WLTP).

Toyota Mirai jest oferowana w dwóch wersjach wyposażenia. Wersja Prestige standardowo obejmuje system oczyszczania powietrza, dwustrefową klimatyzację automatyczną, inteligentny kluczyk, główne światła Bi-LED, światła do jazdy dziennej LED oraz 19-calowe koła aluminiowe z oponami 235/55 R19.

We wnętrzu znajdują się podgrzewane przednie fotele, materiałowa tapicerka, a także system multimedialny z kolorowym ekranem dotykowym 12,3 cala, nagłośnieniem Premium Audio JBL z 14 głośnikami oraz interfejsem Android Auto i Apple CarPlay. Ekran dotykowy służy także do obsługi nawigacji satelitarnej po polsku z 3-letnią aktualizacją map. Toyota Mirai w wersji Prestige kosztuje 299 900 zł.

Do standardowego wyposażenia należy także pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, zawierający inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC), układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (SC), asystenta utrzymania pasa ruchu (LTA), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) oraz automatyczne światła drogowe (AHB). Ponadto samochód otrzymał w standardzie system wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS), system automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall) oraz system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC) i zjazd ze wzniesienia (DAC).

Toyota Mirai jest napędzana silnikiem elektrycznym o mocy 182 KM i momencie obrotowym 300 Nm. Jednostka ta jest zasilana ogniwami paliwowymi, które produkują prąd na bieżąco w reakcji wodoru z tlenem. Samochód zużywa średnio 0,84 kg/100 km wodoru, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9 s. Wodorowa Toyota nie emituje podczas jazdy żadnych spalin, a jedynym produktem ubocznym pracy ogniw paliwowych jest para wodna. Mirai został zaprojektowany na platformie GA-L o rozstawie osi 2 920 mm. Jego długość wynosi 4 975 mm, a szerokość 1 885 mm.

Źródło: auto.wprost.pl

ELEKTROMOBILNOŚĆ – branża w której dzieje się teraz najwięcej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSieci handlowe chcą szczepić pracowników. Kto będzie pierwszy
Następny artykułDying Light 2 ukończymy w całości w trybie kooperacyjnym – nie będzie żadnych ograniczeń jak w części pierwszej