A A+ A++

Pomimo przegranego w przetargu, Willys-Overland rozpoczął na własne ryzyko projektowanie i budowę prototypu. Pierwszy prototyp samochodu terenowego Willys Quad, który był podobny do Bantama i pokrewny z nim konstrukcyjnie przedstawiono 11 listopada 1940 r. Widząc efekt końcowy w grudniu 1940 wojsko zamówiło 1500 sztuk ulepszonego modelu Willys MA. W pierwszej połowie 1941 armia amerykańska wybrała konstrukcję Willysa jako podstawowy samochód terenowy, a w lipcu tego samego roku zleciła firmie Willys-Overland produkcję 16 tys. egzemplarzy. W niecałe pięć lat zmontowano ponad 640 tys. egzemplarzy, które w większości wysłano na wojnę. Tym samochodem jeździli żołnierze i generałowie. Ważył nieco pomad tonę (2204 funty) i ma 129,9 cala długości, 62,0 cala szerokości i 68,69 cala wysokości (długość 3360 mm, szerokość 1575 mm, wysokość 1772/1321 mm z dachem rozłożonym/z opuszczoną szybą).

Willys MB Jeep

mat. prasowe

Willys został stworzony, żeby poradzić sobie praktycznie w każdych warunkach drogowych, żeby jeździć przy każdej pogodzie i z każdym rodzajem ładunku. Czterocylindrowy silnik benzynowemu Willys Overland MB rozwija moc 60 KM i rozpędza ten lekki pojazd terenowy do 105 km/h i pozwalał pokonać na jednym tankowaniu 300 km. Było to auto łatwe w utrzymaniu i naprawie. Podczas lądowania nosił nazwę Willys MB, określenie Jeep pojawiło się później. W podstawow … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPiotrcovia i Piotrkowianin na sezon 2024/2025
Następny artykułПам'ятає себе в утробі матері: жінка з унікальною пам'яттю нічого не забуває протягом 34 років