Pierwszy trening na torze w Monako kierowcy F3 rozpoczęli od razu w pełnym składzie, ponieważ nad torem zaczęły pojawiać się chmury, które lada moment mogły przynieść nad tor opady deszczu.
Spowodowało to ogromny chaos na torze, czego skutki widzieliśmy od niemal samego początku jazdy młodych kierowców na ulicznym torze. Najpierw w pierwszym zakręcie hamowanie przestrzelił Callum Voisin z Rodin Motorsport co zapowiadało nam, że to może być bardzo chaotyczna sesja.
Kilkadziesiąt sekund później tak się właśnie stało. Kolejnym kierowcą, który przestrzelił dohamowanie w zakręcie Saint Devote był Tasanapol Inthraphuvasak jeżdżący dla zespołu AIX Racing. Taj, w przeciwieństwie do Voisina, nie był w stanie już opanować swojego samochodu i rozbił się, wywołując na torze czerwoną flagę.
Dzięki szybkiej reakcji porządkowych na torze trening udało się bardzo szybko wznowić, a kierowcy ponownie bardzo licznie wyjechali na tor, aby zdążyć wykonać chociaż jedno albo dwa okrążenia zanim spadnie deszcz.
Niestety kolejne próby zostały zastopowane przez Josepha Loake, który również rozbił swój samochód w Sainte Devote, czyli tym samym zakręcie co wcześniej Inthraphuvasak.
W związku z tym kierowcy zostali ponownie zmuszeni do zjazdu do alei serwisowej na dłuższą przerwę.
Kiedy wydawało sie, że już więcej na torze nic złego nie może się wydarzyć, po kolejnym wznowieniu bolid rozbił zwycięzca ostatniego wyścigu na Imoli Sami Meguetounif, który przez utratę przodu w swoim bolidzie wpadł w poślizg i wjechał bokiem w Sainte Devote, następnie rozbijając swój bolid i wywołując kolejną czerwoną flagę podczas dzisiejszej sesji.
Piotr Wiśnicki dzięki dobrej pozycji na torze zdołał przejechać jedno szybkie okrążenie, dzięki czemu awansował na siódmą pozycję w klasyfikacji treningu i już na niej pozostał, ponieważ chwilę po wypadku francuskiego kierowcy Trident nad tor nadeszła ulewa.
Żaden z kierowców MP Motorsport, w tym Kacper Sztuka, nie zdołali przejechać szybkiego okrążenia podczas sesji co oznaczało, że zajęli oni ostatnie pozycje podczas treningu wyprzedzając jedynie Inthraphuvasaka.
Co prawda kierowcy kontynuowali jazdę w mokrych warunkach, ale żaden z nich nie zdołał się poprawić, przez co najszybszym kierowcą dzisiejszego chaotycznego treningu na ulicach księstwa okazał się Gabriele Mini z Premy.
Jutrzejsze kwalifikacje F3 rozpoczną się o godzinie 11.05. W związku z tym, że tor w Monako jest bardzo krótki a kierowców w stawce aż 30, kwalifikacje odbywają się w dwóch turach grupy A oraz grupy B, które liczą po 15 kierowców.
Wyniki treningu
1 |
G. Minì Prema Powerteam |
2 | 19 | 137.450 | |||
2 |
L. Fornaroli Trident |
4 | 19 |
+0.091 1’27.491 |
0.091 | 137.307 | |
3 |
D. Beganovic Prema Powerteam |
1 | 19 |
+1.269 1’28.669 |
1.178 | 135.483 | |
4 |
S. Meguetounif Trident |
5 | 10 |
+2.021 1’29.421 |
0.752 | 134.344 | |
5 |
C. Voisin Rodin Motorsport |
29 | 7 |
+2.339 1’29.739 |
0.318 | 133.868 | |
6 |
C. Mansell ART Grand Prix |
23 | 18 |
+2.351 1’29.751 |
0.012 | 133.850 | |
7 |
P. Wiśnicki Rodin Motorsport |
30 | 16 |
+2.500 1’29.900 |
0.149 | 133.628 | |
8 |
N. Tsolov ART Grand Prix |
25 | 18 |
+2.822 1’30.222 |
0.322 | 133.151 | |
9 |
A. Lindblad Prema Powerteam |
3 | 18 |
+3.032 1’30.432 |
0.210 | 132.842 | |
10 |
L. Van ART Grand Prix |
24 | 18 |
+3.326 1’30.726 |
0.294 | 132.411 | |
11 |
J. Dufek PHM AIX Racing |
28 | 18 |
+3.495 1’30.895 |
0.169 | 132.165 | |
12 |
S. Ramos Trident |
6 | 20 |
+3.899 1’31.299 |
0.404 | 131.580 | |
13 | S. Montoya Campos Racing | 11 | 18 |
+4.319 1’31.719 |
0.420 | 130.978 | |
14 |
M. Stenshorne Hitech Pulse-Eight |
15 | 18 |
+4.596 1’31.996 |
0.277 | 130.583 | |
15 |
J. Loake Rodin Motorsport |
31 | 17 |
+4.801 1’32.201 |
0.205 | 130.293 | |
16 |
M. Esterson Jenzer Motorsport |
18 | 18 |
+5.523 1’32.923 |
0.722 | 129.281 | |
17 |
J. Hedley Jenzer Motorsport |
19 | 16 |
+5.831 1’33.231 |
0.308 | 128.854 | |
18 |
L. Browning Hitech Pulse-Eight |
14 | 19 |
+6.125 1’33.525 |
0.294 | 128.449 | |
19 |
N. Bedrin PHM AIX Racing |
27 | 19 |
+6.880 1’34.280 |
0.755 | 127.420 | |
20 |
C. Wurz Jenzer Motorsport |
17 | 17 |
+7.362 1’34.762 |
0.482 | 126.772 | |
21 | S. Flörsch Van Amersfoort Racing | 21 | 16 |
+8.375 1’35.775 |
1.013 | 125.431 | |
22 |
T. Smith Van Amersfoort Racing |
22 | 15 |
+8.561 1’35.961 |
0.186 | 125.188 | |
23 |
N. León Van Amersfoort Racing |
20 | 16 |
+9.615 1’37.015 |
1.054 | 123.828 | |
24 |
M. Boya Campos Racing |
12 | 16 |
+10.360 1’37.760 |
0.745 | 122.884 | |
25 |
O. Goethe Campos Racing |
10 | 18 |
+10.653 1’38.053 |
0.293 | 122.517 | |
26 |
C. Shields Hitech Pulse-Eight |
16 | 17 |
+11.183 1’38.583 |
0.530 | 121.858 | |
27 |
A. Dunne MP Motorsport |
9 | 16 |
+12.531 1’39.931 |
1.348 | 120.214 | |
28 |
T. Tramnitz MP Motorsport |
7 | 17 |
+13.019 1’40.419 |
0.488 | 119.630 | |
29 |
K. Sztuka MP Motorsport |
8 | 16 |
+14.283 1’41.683 |
1.264 | 118.143 | |
30 |
T. Inthraphuvasak PHM AIX Racing |
26 | 5 |
+15.454 1’42.854 |
1.171 | 116.798 |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS