A A+ A++

Przed powołaniem danej osoby na wyższe stanowisko w służbie cywilnej sprawdza się i dokumentuje, czy spełnia ona wymagania określone w ustawie.

16 grudnia Szef Służby Cywilnej podpisał zarządzenie zmieniające zarządzenie w sprawie standardów zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej. Zmiany dotyczą obsadzania stanowisk, na których kieruje się pracownikami.

Zalecenia i wytyczne

Standardy to zbiór fakultatywnych zaleceń oraz obligatoryjnych wytycznych. Mają wspierać pracowników urzędów i pomagać osobom na stanowiskach kierowniczych i koordynujących efektywnie zarządzać ludźmi. Ich rolą jest ujednolicenie narzędzi i procedur stosowanych w służbie cywilnej. Dotyczą one takich zagadnień jak organizacja procesów zarządzania ludźmi, nabór, zatrudnienie i wprowadzenie do pracy, motywowanie, work-life balance, rozwój i szkolenia, czy rozwiązanie stosunku pracy. Podstawę do wydania zarządzenia Szefa Służby Cywilnej w sprawie standardów zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej stanowi przepis art. 15 ust. 9 ustawy o służbie cywilnej.

Czytaj także: Służba cywilna: Jak badać…

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNowe karetki pogotowia w woj. śląskim. Wyjadą do pacjentów w stanach zagrożenia życia
Następny artykułPlotka: AMD zamierza wypuścić na rynek 16-rdzeniowy procesor z serii Ryzen Threadripper 5000. Premiera już podczas CES 2021?