Przed powołaniem danej osoby na wyższe stanowisko w służbie cywilnej sprawdza się i dokumentuje, czy spełnia ona wymagania określone w ustawie.
16 grudnia Szef Służby Cywilnej podpisał zarządzenie zmieniające zarządzenie w sprawie standardów zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej. Zmiany dotyczą obsadzania stanowisk, na których kieruje się pracownikami.
Zalecenia i wytyczne
Standardy to zbiór fakultatywnych zaleceń oraz obligatoryjnych wytycznych. Mają wspierać pracowników urzędów i pomagać osobom na stanowiskach kierowniczych i koordynujących efektywnie zarządzać ludźmi. Ich rolą jest ujednolicenie narzędzi i procedur stosowanych w służbie cywilnej. Dotyczą one takich zagadnień jak organizacja procesów zarządzania ludźmi, nabór, zatrudnienie i wprowadzenie do pracy, motywowanie, work-life balance, rozwój i szkolenia, czy rozwiązanie stosunku pracy. Podstawę do wydania zarządzenia Szefa Służby Cywilnej w sprawie standardów zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej stanowi przepis art. 15 ust. 9 ustawy o służbie cywilnej.
Czytaj także: Służba cywilna: Jak badać…
Artykuł dostępny tylko dla e-prenumeratorów “Rzeczpospolitej”
Nowa Prenumerata już w sprzedaży, poznaj pakiet korzyści!
Dostęp do najważniejszych treści z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus; w tym ekskluzywnych … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS