A A+ A++

Regionalny Projekt Wdrożeniowy w obszarze dróg ekspresowych S6 i S7 w woj. pomorskim i warmińsko-mazurskim z wybraną najkorzystniejszą ofertą. System pozwoli na sprawne zarządzanie ruchem na drogach ekspresowych, co przyczyni się do zapewnienia jego bezpieczeństwa i płynności.

 

-“Wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę złożoną w ramach postępowania przetargowego obejmującego Regionalny System Wdrożeniowy w obszarze dróg ekspresowych S6 i S7 w woj. pomorskim i warmińsko-mazurskim oraz Centrum Zarządzania Ruchem w Dworku. Jest nią oferta złożona przez konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) oraz Aeronaval de Censtrucciones Instalaciones (partner). Kryteria oceny ofert stanowiły cena (60 proc.), nieinwazyjne rozwiązania techniczne (20 proc.) oraz koszty utrzymania (20 proc.). Wartość zamówienia podstawowego wynosi 178 979 864,00 zł.”

– czytamy na stronie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

 

Regionalny Projekt Wdrożeniowy w województwach pomorskim i warmińsko-mazurskim obejmie 31 km drogi ekspresowej S6 oraz 200 km drogi ekspresowej S7. Projekt składać się będzie przede wszystkim z odpowiednio wyposażonego Centrum Zarządzania Ruchem w miejscowości Dworek przy S7 oraz z urządzeń rozmieszczonych w pasie drogowym służących m.in. zarządzaniu ruchem oraz przekazywaniu aktualnych informacji kierowcom.

 

GDDKiA Dla pobierania danych o sytuacji na drogach, by sprawnie zarządzać systemem, zostaną zainstalowane:

• stacje pomiarowe ruchu drogowego dla celów zarządzania ruchem oraz zapewniających wykrywanie zdarzeń drogowych takich jak: zator, nagła zmiana warunków ruchu, czy pojazd jadący pod prąd,

• kamery służące pozyskiwaniu obrazu z dróg objętych systemem zarządzania ruchem,

• kamery służące do pomiaru czasu przejazdu;

• stacje meteorologiczne.

 

W celu informowania kierujących pojazdami:

• znaki zmiennej treści służących do informowania kierowców m.in. o zdarzeniach drogowych, zatorach, objazdach, stanie nawierzchni drogowej czy innych zagrożeniach występujących na danym odcinku drogi;

• znaki wskazujące trasy objazdu w przypadku wystąpienia takiej konieczności;

• znaki zmiennej treści służących do informowania o warunkach pogodowych;

• urządzenia do nadawania komunikatów radiowych CB oraz zapewniających łączność kierowców z operatorem Centrum Zarządzania Ruchem;

• tablica informująca o czasie oczekiwania na przejściu granicznym.

Red.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNBA: Load management sposobem na przetrwanie w nowym sezonie?
Następny artykułWąsik: kasyna będą zamknięte. “Szybka nowelizacja”