A A+ A++

Pojazdy o masie powyżej 3,5 tony za poruszanie się po polskich drogach płacą. Odbywa się to za pomocą systemu e-TOLL, który swoim zasięgiem obejmuje około 3660 km dróg krajowych, szybkiego ruchu i autostrad. Obecny kształt sieci dróg płatnych funkcjonuje od 2017 roku. 

Na koniec 2023 roku w Polsce było 5115,6 km dróg szybkiego ruchu, w tym 1849,2 km autostrad i 3266,4 km dróg ekspresowych. Oddane później odcinki, w tym S61 poza jednym wyjątkiem, nie są objęte systemem poboru opłat. Na S61 „płatny” jest około 12 km. odcinek między węzłem Raczki a węzłem Suwałki Południe.

„Pozyskane środki z opłat zwiększą przychody Krajowego Funduszu Drogowego, z którego finansowane są inwestycje drogowe – dzięki temu kontynuowana jest rozbudowa sieci dróg krajowych w Polsce” – czytamy w uzasadnieniu przygotowania projektu. 

„W celu realizacji założeń opisanych powyżej rekomenduje się rozszerzenie sieci dróg objętych elektronicznym systemem poboru opłat dla pojazdów powyżej 3,5 t o odcinki nowo wybudowanych autostrad i dróg ekspresowych”. 

Rozszerzenie sieci płatnych dla ciężarówek dróg realizuje jedno z założeń Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO).

Zrzut ekranu 2024-07-24 102930.png

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKrztusiec powraca. Ekspert apeluje o szczepienie
Następny artykułPrzetarg nieograniczony na świadczenie usług stałej bieżącej konserwacji i napraw nieruchomości będących w zasobie SM Sulęcin