Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego (WINB) w Warszawie wydał pozwolenie na użytkowanie drogi ekspresowej S17 od węzła Lubelska do obwodnicy Kołbieli (ok. 15,2 km) oraz dla obwodnicy Kołbieli (ok. 8,7 km). Dzięki temu docelowo zdjęte zostanie ograniczenie prędkości do 80 km/h.
Pozwolenie na użytkowanie drogi ekspresowej S17 między węzłem Lubelska do obwodnicą Kołbieli wraz z obwodnicą Kołbieli, zostało wydane w pierwszej połowie marca, przez Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego (WINB). Oznacza to, że Drogowcy będą mogli wprowadzić stałą organizację ruchu (SOR), a tym samym znieść ograniczenie do 80 km/h, które do tej pory obowiązywało na tych fragmentach. Docelowo, jak przystało na drogę ekspresową, dozwolona prędkość jazdy będzie wynosiła 120 km/h. Jednak zanim to nastąpi, konieczne jest m.in. zakończenie niezbędnych prac budowanych, procedur i prac odbiorczych. Poza tym, zanim wprowadzony zostanie SOR, muszą zostać usunięte betonowe wygrodzenia, konieczne jest zamontowanie oznakowania docelowego czy uzyskanie zatwierdzenia organizacji ruchu na połączeniu z sąsiednim odcinkiem węzła Lubelska.
CZYTAJ TAKŻE: Trasa Łazienkowska nie była remontowana od 50 lat
Budowa drogi S17 na odcinku Lubelska – Kurów Zachód została podzielona na siedem części. Pięć z nich o długości 71 km (koniec obwodnicy Kołbieli – Kurów Zachód) zostało oddanych do użytku w 2019 roku. W lipcu 2020 roku Drogowcy udostępnili natomiast fragment od węzła Lubelska do obwodnicy Kołbieli (15,2 km). Jednak przez prowadzone prace wykończeniowe, konieczne było zastosowanie ograniczeń prędkości do 80 km/h. Dopiero po zakończeniu prac budowlanych możliwe było złożenie wniosku do WINB w Warszawie o wydanie pozwolenia na użytkowanie. Po jego akceptacji można przystąpić do wprowadzenia stałej organizacji ruchu. Dzięki otrzymaniu pozwolenia od WINB w Warszawie, prace nad drogę ekspresową S17 dobiegają końca. Oznacza to, że kierowcy będą mogli cieszyć się z całej trasy od okolic Warszawy do Kurowa Zachód, omijając obwodnicami Kołbiel oraz Lublin.
CZYTAJ TAKŻE: Trasa S8 oficjalnie za głośna. Powstaną nowe bariery dźwiękochłonne
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włą … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS