“Wykonawca wprowadza stałą organizację ruchu na S17 pomiędzy węzłem Lubelska a Kołbielą. Kierowcy mogą już jeździć z prędkością do 120 km/h w kierunku Lublina, a dziś prace trwają na kierunku do Warszawy” – informuje lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Trasa S17. Koniec z ograniczeniem do 80 km na godz.
To oznacza, że podróżujących między Warszawą a Lublinem nie będzie już obowiązywało ograniczenie prędkości do 80 km na godz. Tak było od miesięcy, kiedy kierowcom udostępniono fragment trasy ekspresowej S17 bliżej Warszawy.
– 10 marca Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w Warszawie wydał pozwolenie na użytkowanie dwóch odcinków drogi ekspresowej S17 między węzłem Lubelska a Kołbielą, od węzła Lubelska do obwodnicy Kołbieli (ok. 15,2 km) oraz dla obwodnicy Kołbieli (ok. 8,7 km) – mówi Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA.
W związku z tym drogowcy mogli już wprowadzić stałą organizację ruchu na wspomnianych fragmentach trasy. Demontaż znaków z ograniczeniem prędkości do 80 km na godz, rozpoczął się w nocy z poniedziałku na wtorek. Zakończy się jeszcze we wtorek lub w środę.
Trasa S17. Ekspresowo z Lublina do stolicy
Przypomnijmy, że budowa 95-kilometrowego fragmentu drogi S17 od węzła Kurów Zachód do węzła Lubelska pod Warszawą kosztowała około 2,6 mld zł. Znaczną część z nich, obwodnicy Kołbieli do węzła Kurów Zachód, o długości ok. 71 km, udostępniono kierowcom w 2019 r. Od lipca 2020 r. mogą już jeździć dwiema jezdniami między węzłami Kołbiel a Lubelska.
– Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie tych dwóch odcinków S17 to zwieńczenie prac związanych z budową trasy ekspresowej S17 między węzłem Kurów Zachód a węzłem Lubelska – dodaje Minkiewicz. Kierowcy mają w sumie do dyspozycji 180 km drogi, którą można dojechać z Piask, przez obwodnicę Lublina, Garwolina i Kołbieli do stolicy w około półtorej godziny.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS