Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców Adam Abramowicz zwrócił się z wnioskiem do wicepremiera, szefa MRPiT Jarosława Gowina o wsparcie i możliwość działania branży beauty, czyli salonów fryzjerskich, kosmetycznych oraz salonów tatuażu i piercingu – podało w środę Biuro Rzecznika MŚP.
“Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców Adam Abramowicz w stanowisku skierowanym do Wicepremiera Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii Jarosława Gowina zwrócił się z wnioskiem o wsparcie i możliwość działania branży beauty, m.in. salonów fryzjerskich, salonów kosmetycznych oraz salonów tatuażu i piercingu” – poinformowało w środowym komunikacie Biuro Rzecznika MŚP.
Jak wskazał Rzecznik MŚP, działalność ta jest zakazana w pełni, nie istnieją żadne odstępstwa, takie jak np. sprzedaż “na wynos” w restauracjach.
“Bardzo ważne jest, żeby rządowe wsparcie dla tej branży nastąpiło możliwie jak najszybciej” – napisał Rzecznik MŚP.
“Branża beauty nie była zamknięta od 18 maja 2020 to od końca ubiegłego roku, notuje ona bardzo duże spadki przychodów z powodu mniejszego pobytu na jej usługi ze względu chociażby na zakaz organizowania imprez okolicznościowych” – czytamy.
Zdaniem Abramowicza na okres zamknięcia, “niezwłocznie powinny być ustalone warunki wsparcia dla tej branży”. “Powinna ona zostać włączona do Tarczy Branżowej oraz dostać możliwość umorzenia całej subwencji z Tarczy Finansowej PFR 1.0” – podkreślił Rzecznik MŚP.
W opinii Rzecznika MŚP, przy uwzględnianiu kodów PKD w mechanizmach pomocowych funkcjonujących w branży fryzjerskiej i pokrewnych “nie można zapomnieć o przedsiębiorcach, którzy, choć nie świadczą usług fryzjerskich czy kosmetycznych, to są z tymi usługami ściśle powiązane”. To np. sprzedawcy produktów używanych przez zakłady fryzjerskie m.in. farb do włosów.
W ocenie Abramowicza w tarczach powinny być wymienione kody: 47.75.Z – Sprzedaż detaliczna kosmetyków i artykułów toaletowych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach (sprzedaż kosmetyków w salonach); 47.99.Z – Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona poza siecią sklepową, straganami i targowiskami (sprzedaż kosmetyków w salonach); 46.45.Z – Sprzedaż hurtowa perfum i kosmetyków (sprzedaż kosmetyków w salonach; ściśle powiązany łańcuch dostaw); 46.90.Z – Sprzedaż hurtowa niewyspecjalizowana (sprzedaż kosmetyków w salonach; ściśle powiązany łańcuch dostaw).
Abramowicz zwrócił uwagę, że salony fryzjerskie, kosmetyczne czy tatuażu zawsze były miejscami, w których troszczono się o wysoki standard sanitarny. Epidemia jedynie wzmocniła obowiązujące już wcześniej reżimy, do których to stosowała się zdecydowana większość przedsiębiorców.
“Rozumiejąc argumenty mówiące o trudnej sytuacji w jednostkach ochrony zdrowia należy, tak szybko, jak to będzie możliwie, ponownie otworzyć branże w reżimie sanitarnym. Pozwoli to przedsiębiorcom wrócić do pracy a budżetowi państwa umożliwi oszczędność z tytułu braku konieczności wypłacania dalszych rekompensat za kolejne zamknięte miesiące” – napisał.
autor: Aneta Oksiuta
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS