Biuro Rzecznika Finansowego uruchomiło specjalną infolinię dla klientów sektora bankowego, ubezpieczeniowego i kapitałowego, którzy chcieliby zgłosić nieprawidłowości w działaniu instytucji finansowych w związku z epidemią koronawirusa.
Jak poinformowało Biuro Rzecznika Ubezpieczonych, zdezorientowani konsumenci coraz częściej zgłaszają do tej instytucji zastrzeżenia co do działania banków czy ubezpieczycieli w związku z epidemią koronawirusa. Stało się to powodem uruchomienia specjalnej infolinii, gdzie będzie można podzielić się zaobserwowanymi praktykami.
Rzecznik zastrzega, że pracownicy jego biura będą przyjmowali zawiadomienia, ale nie będą doradzali w indywidualnych sprawach dotyczących np. konkretnych umów kredytowych. Celem tej inicjatywy jest zgromadzenie podobnych indywidualnych sygnałów i poszukiwanie nieprawidłowości systemowych, dotykających całych grup klientów podmiotów sektora finansowego. Zidentyfikowane niechlubne praktyki mają być nagłaśniane, co powinno pomóc w zaprzestaniu nieuczciwych praktyk.
“Najczęściej pojawiające się pytania i problemy czy zastrzeżenia do konkretnych warunków umów będą publikowane na stronie Rzecznika Finansowego oraz jego profilu na Facebooku. Ma to ułatwić klientom podejmowanie indywidualnych decyzji” – podaje Biuro Rzecznika Finansowego.
Infolinia będzie czynna w godzinach 9:00-16:00. Obowiązują dwa numery telefonów:
-
dla spraw o tematyce ubezpieczeniowo-emerytalnej – 22 333 73 37,
-
dla spraw o tematyce bankowo-kapitałowej – 22 333 73 38.
Zgłoszenia można przekazywać także poprzez e-mail [email protected].
MW
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS