A A+ A++

Zobacz wideo
Dron łapał piratów na zakopiance. Wystarczyły dwie godziny nad przejściem dla pieszych

Nowy tunel na zakopiance był wyczekiwanym przez wielu rozwiązaniem komunikacyjnym. Wszystko przez fakt, że na tej trasie od zawsze panował duży ruch, powodując kilometrowe korki. Kiedy już udało się zrealizować plany, na miejscu pojawili się przedstawiciele rządu. 

British Airways. Piloci i stewardzi mogą nosić w pracy makijaż i kolczyki

Tunel na zakopiance i ani słowa o funduszach unijnych

Wieść o otwarciu tunelu obiegła wszystkie media. Relacjonowane były przemówienia Ministra Infrastruktury, Andrzeja Adamczyka, prezesa partii rządzącej, Jarosława Kaczyńskiego, czy słowa samego prezydenta, Andrzeja Dudy. Jednak poza tymi osobami, wśród zaproszonych gości był również widoczny arcybiskup Marek Jędraszewski, ale także przedstawiciel Komisji Europejskiej. Niestety ten ostatni nie został dopuszczony do głosu. 

Podczas uroczystości mogliśmy dowiedzieć się, że tunel zyskał imię Lecha i Marii Kaczyńskich, a prezydent przeszedł ponad dwa kilometry tunelu z wielkim wzruszeniem. Jednak nie padło ani jedno słowo na temat kwestii finansowania.

Z formy przeprowadzonego wydarzenia jasno wynika, iż partia rządząca podtrzymuje swoją narrację względem Unii Europejskiej. Obecny na miejscu Jacek Wąsik, dyrektor przedstawicielstwa regionalnego Komisji Europejskiej we Wrocławiu, nie miał możliwości, publicznego zabrania głosu. Jednak chwilę później sam odniósł się do tej sytuacji, korzystając z Twittera.

Do nietypowych sytuacji doszło m.in. w Rzymie i Wiedniu.Nowe oszustwo dotarło do Europy? Internauci ostrzegają przed dziwnym trendem

Bez pieniędzy Unii nie byłoby tunelu? PiS milczy w tej sprawie

W widocznym wpisie zamieszczonym na Twitterze Jacek Wąsik podkreślił, że oprócz wizji i odwagi potrzebne są także fundusze. Tym samym nawiązał do środków pozyskanych z Unii Europejskiej na budowę tunelu, o których nie wspominano podczas otwarcia.

Jak czytamy na portalu tvn24.pl, podpisanie umowy na inwestycję związaną modernizacją dokonano w 2016 roku. Łączny koszt wynosił aż 2 mld 548 mln zł, natomiast wartość środków przekazanych przez UE 1 mld 300 mln zł. Wartość samego tunelu pochłonęła 968,8 mln złotych. 

Rzeczniczka małopolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Iwona Mikrut-Purchla, zaznaczyła, że przedsięwzięcie było podzielone na poszczególne etapy, a dzięki modernizacji czas przejazdu ma się skrócić aż o połowę.

Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.

Kosztowny tunel omijają Mapy Google

Koszty wynikające z inwestycji były podyktowane faktem, że trasa przebiega pod ziemią, w związku z czym podczas jej budowania używano ciężkiego sprzętu, ale także materiałów wybuchowych. Jak informuje rzeczniczka małopolskiego oddziału GDDKiA Iwona Mikrut-Purchla, w rozmowie z portalem tvn24.pl, aby wykonać tunel, zużyto aż 190 000 metrów sześciennych betonu i 48 000 ton stali.

Jednak pomimo tak hucznie otwartej inwestycji i wyczekiwanej przez wielu, podróżni miewają problemy. Jak czytamy na stronie autokult.pl nadal tworzą się duże korki, a podczas powrotu z gór, czy w drodze do Zakopanego auta stoją w długim sznurze. Wszystko za sprawą faktu, że kierowcy często korzystają z nawigacji Google. Niestety na ten moment mapy nie zostały zaktualizowane, w związku z czym powstają różne problemy komunikacyjne. Dlatego policja radzi, aby w podróży kierować się oznakowaniami, a nie nawigacją.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKraft Heinz turns to gimmicks and nostalgia to revive its 'dusty' brands
Następny artykułXXXVI sesja Rady Dzielnicy Chwarzno-Wiczlino